Advocaat in schaapskleren

Als ik deze maandagavond Papa’s Beach House betreed voor de nieuwjaarsborrel van zakennetwerk Meerbusiness is dat niet alleen voor de contacten en de bubbels.

Ik heb mezelf voorgenomen een tachtig regels tellend verhaal voor de krant van dinsdag te maken over de verwachtingen voor 2017. Is het plaatselijke zakenleven er helemaal klaar voor?

De ene na de andere borrelaar stelt me gerust. Dan ontwaar ik advocaat Hugo Heerebout. Zal ik ook bij hem meer doen dan de beste wensen overbrengen? Wat kan hij me melden? Genoeg, zo blijkt. Want hij is flink gaan brainstormen met de (reclame)man die Marilyn Monroe naar de polder haalde toen bedrijventerrein De President aan een oppepper toe was. Het dwong de advocaat om goed te bedenken wie hij is en waar hij voor staat. En dat leverde een inzicht op waar hij echt wat mee kon. Hoe vriendelijk hij ook kan ogen, als hij eenmaal ergens voor gaat dan kan hij enorm doelgericht en hard zijn.

En trots toont hij me een visitekaartje met aan de ene kant een waakzaam oog. Het is een wolvenoog, meldt hij als hij ziet dat het kwartje niet direct valt. Het staat daar met reden, leert de zijde met de namen. Want Heerebout is advocaat in schaapskleren. En deze wolf hoopt ook in 2017 veel te kunnen betekenen voor mensen. ,,Niets geeft zoveel voldoening.’’

Wil je niks missen van Haarlems Dagblad? Like ons dan op Facebook!

Het laatste nieuws