Dooiere mus dan die van Ecco is er niet

© Illustratie Pixabay/Mediahuis

Ed Brouwer

Dooier dan de dooie mus van Ecco kan een dooie mus niet zijn. Harm van de Boer uit Hoofddorp 125 euro beloven en het hem niet geven.

In de zolen van zijn acht jaar oude zwarte Ecco Light schoenen met Dual Shock zijn gaten gevallen. Die blijken als hij erom vraagt niet te repareren, maar tot zijn grote verrassing stelt Ecco hem een voucher van maar liefst 125 euro in het vooruitzicht als hij nieuwe koopt. Dat gebeurt in zijn vakantie. Aansluitend krijgt covid eerst zijn vrouw en daarna hem behoorlijk flink te pakken en van bestellen komt dan even niks.

Rijkelijk laat, toegegeven, wil hij eenmaal hersteld zes maanden na het aanbod nieuwe schoenen bestellen. Op verzoek heeft hij de tongen van zijn oude schoenen doorgeknipt (zodat ze nu onbruikbaar zijn) en stuurt daar een foto van op. Om vervolgens van Ecco te horen dat die beloofde korting niet doorgaat. Te laat. Hij had moeten ruiken dat het aanbod slechts dertig dagen geldig was, want dat stond nergens.

Nu weigert Ecco hem die 125 euro alsnog en handhaaft dat hardnekkig in een in gebrekkig Nederlands gesteld mailtje aan ons. Ze hebben nu eenmaal procedures en die moeten worden gevolgd. ,,Bedankt voor het begrip.’’

Begrip? Wij? Kom op zeg!

,,Je mening over onze service is zeer waardevol voor ons. We zouden het op prijs stellen als je deze enquête wilt invullen zodat we onze services kunnen verbeteren. Bedankt voor je tijd en eerlijkheid.”

Eerlijk? Ga alsjeblieft als de wiedeweerga de cursussen ’klantenservice’ en ’correct Nederlands schrijven’ volgen, want dit lijkt nergens op.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van het Ombudsteam? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsteam

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.