Jan Lammers lanceert in Zandvoort Grand Prix wijn, veiling schilderij van Lynn Spoor voor War Child

De drie GP-wijnen.

De drie GP-wijnen.© Eigen foto

Jacob van der Meulen
Zandvoort

Met een knal ontkurkt en lanceert Jan Lammers donderdag een nieuw product in het Grand Prix Formule 1-aanbod: de Grand Prix wijn. Bij die gelegenheid wordt een schilderij van de Overveense kunstenares Lynn Spoor geveild voor War Child.

De Zandvoortse uitbater Bart Schuitenmaker van Brasserie ZiN, brengt vanuit zijn nieuwe onderneming Zin-in-wijn De Grand Prix wijn Zandvoort op de markt. Dat gebeurt tijdens een speciale launch party, donderdag bij Brasserie ZiN.

Schuitemaker vertelt: ,,Het is toch fantastisch dat wij hier wegens de grote populariteit rondom Max Verstappen iets moois namens Zandvoort kunnen brengen.’’ De 64-jarige uitbater van Brasserie ZiN stond al eerder aan de wieg van Het Lekkerste Weekend in de badplaats, waar hij samen met de Zandvoortse kunstenares Marianne Rebel ook een speciale rode en witte wijn op de markt bracht.

De lancering van de Grand Prix wijn is tevens de start van een netwerkevent voor ondernemers uit de regio Kennemerland.

De Grand Prix wijnen zijn nu een Merlot, een Chardonnay en een rosé uit de Pays D'oc. Met een gelimiteerde oplage zijn deze vanaf 16 juni online te koop.

Het etiket is gemaakt van het schilderij Champs de raisin le soir van Lynn Spoor. Zij maakte een serie van wijnlandschappen, geïnspireerd door haar reis door de Franse Rivièra. Het kunstwerk dat werd gebruikt op de etiketten van de wijnen wordt geveild door een veilingmeester tijdens de launch party op 16 juni. De gehele opbrengst gaat naar het goede doel War Child. Een ambassadeur van War Child is aanwezig om de veiling te volgen.

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.