John de Mol: ’Onbedoeld indruk gewekt schuld bij vrouwen te leggen’

© ANP

ANP
HILVERSUM

John de Mol heeft in de aflevering van BOOS „volledig onbedoeld” de indruk gewekt dat hij „de schuld bij vrouwen” neerlegt. Dat laat de Talpabaas weten in een verklaring.

De Mol zegt zich „rot geschrokken” te zijn door alle reacties op de uitzending over seksueel grensoverschrijdend gedrag achter de schermen bij The Voice of Holland.

Hij doelt daarmee met name op de advertentie in het AD, geplaatst door vrouwen die werken bij Talpa. In de paginagrote advertentie staat de tekst ’Beste John, het ligt niet aan de vrouwen’.

Lees ook: Vrouwen uit Talpa-organisatie maken statement richting John de Mol: ’Het ligt niet aan de vrouwen’

Ook Jennifer Ewbank meldt incidenten bij The Voice. Ze is tijdens haar deelname in 2010 twee keer lastiggevallen. Ze heeft de desbetreffende man daar toen op aangesproken, schrijft ze op Facebook. Ze had vooral moeite met de manier waarop anderen ermee omgingen. Inmiddels heeft Ewbank een melding van de incidenten gemaakt.

„Wel vond dit plaats in bijzijn van anderen op de werkvloer, waarvan ik het ontzettend kwalijk vind hoe er door de omgeving op werd gereageerd door erom te lachen”, schrijft Ewbank. „Blijkbaar werd zijn gedrag goedgekeurd. Deze voorvallen heb ik toentertijd gedeeld met mensen uit mijn directe omgeving, maar voelden voor mij toen niet voldoende om er melding van te maken.” Dat heeft ze later dus alsnog gedaan.

Ewbank schrijft op Facebook dat het volgens haar om „structureel” gedrag bij het programma gaat en niet om een incident. Ze kan „alleen maar walgen” van wat zich bij het programma heeft afgespeeld.

Lees ook: Harde kritiek deskundigen op optreden John de Mol: ’Het ging alleen over hém’

Lees ook: BOOS trekt beerput rond The Voice volledig open. John de Mol: ’Ik ben in shock en in de war’

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Meer nieuws uit Uitgelicht

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.