Complimentenregen op de laatste dag van het jaar | deel 2
Nog meer complimenten voor ondernemers.
De draadloze deurbellen van Dirk Wit uit Schagen, die hij bij Karwei in Schagen had gekocht, deden na anderhalf jaar een beetje raar. Het ’ding dong’ was veranderd in één ’ding’ en het geluid van een spinnende kat… Wit naar Karwei, met bel en bonnetje. De garantie was al verlopen, maar Wit mocht een nieuwe, gelijkwaardige bel uitzoeken.
Peter de Jong uit Leiden had bij Feelings in Hillegom een relaxfauteuil gekocht. Helaas ontstonden op de naad scheuren. Een fabrieksfout. „De mensen van Feelings kwamen langs, bekeken het en ondernamen actie met behulp van de fabrieksgarantie. Tot onze verbazing ontvingen wij een gloednieuwe stoel. Klasse.”
Grote handen
André Elferink ging naar Okhuysen in Haarlem om een goede wijn te kopen voor een jubileum. Daarnaast wilde hij een goede flesopener kopen. „Mijn grote handen hebben liever een iets groter kelnersmes. De heer achter de toonbank haalde zijn eigen opener uit zijn zak met de vraag: voelt deze beter? Toen ik ’ja’ zei mocht ik deze houden. Dank voor dit leuke en vooral spontane gebaar.”
Elise Smakman uit Voorschoten had een VVV dinercheque nog niet helemaal verbruikt omdat de mogelijkheden door corona beperkt waren. Ze had gelezen dat ze de bon tegen betaling kon verlengen. Ze belde de VVV en inderdaad: ze kreeg het resterende bedrag van 66 euro terug terug als ze een foto van de cheque met barcode en pincode op zou sturen. „Na een week had ik het bedrag binnen. Ik vind dit een groot compliment waard!”
Ellen Groenveld uit Wormer is blij met fietsenwinkel Bos & Olgers in Krommenie. Haar moeder van 76 jaar kreeg tijdens een tochtje op haar e-bike een lekke band. Grote paniek. „Ze belde naar Bos & Olgers, waar zij haar fiets vandaan heeft. Na een kwartier verscheen een bus met een aardige fietsenmaker. Hij plakte de band snel en vakkundig zodat mijn moeder haar weg weer kon vervolgen. Wat een geweldige service!”
(Lees door onder de foto)
Doorgezakt
De familie Hania uit Westzaan prijst Kees Smit Tuinmeubelen. „Na vier jaar waren onze lounge banken van de tuinset doorgezakt. De riemen waren uitgerekt en er was een stang doorgebroken.” De garantietermijn was ruimschoots verstreken. „Binnen een dag kregen we een reactie van Kees Smit dat wij de banken konden omruilen voor nieuwe. Ze vroegen alleen een bijdrage van 150 euro: de prijsverhoging na vier jaar. Proficiat, wat een topbedrijf.”
Ton Oosterkamp uit Alkmaar had in zijn woonplaats bij kledingzaak New Zealand Auckland een trui (gedeeltelijk wol) gekocht. Na een eerste keer koud wassen op een wolprogramma was de trui toch gekrompen. „Het mooie was eraf en dan draag je het niet meer. In september kocht ik in diezelfde winkel een polo en vertelde over de ervaringen met de trui. De verkoper adviseerde de trui langs te brengen. Het aankoopbedrag werd als tegoedbon uitgekeerd.”