Premium

Column Kari van der Heide: Heel ’thee-atraal’ allemaal

Ze kijkt bedenkelijk naar mijn herbruikbare siliconen zakje. Ik weet wat er komen gaat, ik ben hier eerder geweest. Toen was ik mijn glazen pot niet vergeten, maar desalniettemin keek ze toen ook moeilijk.

„Ik weet niet of het gaat passen” zegt ze. „U mag net zoveel thee scheppen als in het zakje past” opper ik. „Ja maar dan weet ik niet hoeveel het is.” Ik vraag vriendelijk of ze een weegschaal heeft, terwijl ik probeer om niet naar de enorme, koperen weegschaal die midden op de toonbank staat te kijken. „Jawel, maar…” Ze kan geen redenen meer bedenken waarom mijn thee niet in mijn herbruikbare zak kan. Ik haal opgelucht adem. De strijd is geleverd. En gelukkig, door COVID, in een leeg theezaakje.

Meer nieuws uit Opinie-Column

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.