Premium

Voor pakketbezorgers is een tuinhuisje ook een schuur

De klomp van Piet van Diermen breekt als hij door de hal van zijn appartementengebouw loopt en daar opeens het pakje ziet liggen waarop hij wacht. De bezorger heeft niet aangebeld noch een briefje achtergelaten. Hij heeft nog geluk.

Lezer Hans de Bruijn uit Haarlem heeft met DHL de ervaring dat die niet eens meer de moeite neemt naar zijn flatgebouw te rijden maar laat pakjes achter bij een afhaalpunt in de wijk en stuurt De Bruin een mailtje dat hij hem niet had thuisgetroffen. Terwijl hij gewoon thuis was. Het is hem al een paar keer overkomen. „Inmiddels is het al zo ver dat ik aan de verzender van een pakketje dat via DHL komt laat weten dat ik deze vervoerder niet accepteer en dat ze het maar op een andere manier moeten verzenden. En anders annuleer ik.”

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.