Premium

Thuisbezorgd grote winnaar coronacrisis, terwijl restauranthouder Raymond de eindjes aan elkaar moet knopen

Als restaurants laten bezorgen via Thuisbezorgd betalen ze dertig procent aan commissie.
© Archieffoto/Rob van Wieringen
Haarlem

Het zegt veel over de macht van Thuisbezorgd dat horecaondernemer Raymond zijn kritiek op dit platform niet openlijk durft te uiten. „Alles bij Thuisbezorgd is in clausules gegoten.” Koninklijke Horeca Nederland neemt het op voor de zwoegende ondernemers in coronatijd.

De ondernemer die een restaurant runt in de regio Haarlem is niet met Thuisbezorgd in zee gegaan voor vervoer van zijn gerechten, want bezorgen doet Raymond zelf. Hij sloot zich aan omdat hij de website van de bezorgdienst nodig heeft ’als podium’. „Je moet wel als je je een béétje op de bezorgmarkt wilt begeven. Anders ben je online gewoon niet vindbaar. Thuisbezorgd is zó bekend in Nederland.”

Meer nieuws uit Amsterdam

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.