Premium

FNV ’onthutst’ over torenhoge ICT-kosten Tata Steel, bond broedt op klachtenmeldpunt

Roel Berghuis
© foto dirk-jan prins
IJmuiden

FNV Metaal eist een diepgaand onderzoek door de directie van Tata Steel naar de enorme ICT-kosten van het staalbedrijf en de ’dramatisch slechte service’ op dit gebied, sinds Tata IJmuiden de eigen afdeling hiervoor heeft opgeheven en alle ICT is uitbesteed aan een zusterbedrijf in de Tata-groep. De bond broedt tevens op de oprichting van een klachtenmeldpunt over ICT-kwesties voor het personeel.

Sinds Tata IJmuiden de eigen ICT-afdeling heeft opgeheven en de computer- en informatietechnologiediensten moest uitbesteden aan een zusterbedrijf uit de Tata-groep, is er sprake van hoge kosten en slechte service. Een rapport van adviesbureau Gartner spreekt van 210 miljoen euro per jaar.

Meer nieuws uit Amsterdam

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.