Premium

Pearle, Pearle, Pearle toch, waarom zo moeilijk?

Pearle, Pearle, Pearle toch, waarom zo moeilijk?

Soepel loopt het niet als de moeder van Christa van den Berg bij Pearle in Broek op Langedijk een nieuwe bril koopt.

Ze betaalt netjes in de winkel in de zekerheid dat ze de bril bij haar verzekering kan declareren. Mooi niet. Haar zorgverzekering meldt dat volgens het contract met Pearle de brillenwinkel de bril moet declareren en zij daar niets had hoeven betalen. Dus gaat ze terug naar de opticien die het erkent en belooft dat ze het aankoopbedrag terugkrijgt. Maar wij zouden er niet aan te pas hoeven komen, als dat ook gebeurde. Vijf weken later is die 158 euro echter nog niet bijgeschreven. En dat is een heel bedrag als je van de aow leeft. Gelukkig maakt Pearle het geld daags nadat wij ernaar informeren over.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.