Super bedankt, Expert!

Super bedankt, Expert!
Expert Huizen.
© Foto Cyclomedia

Ineke Kortekaas kocht enige tijd geleden een nieuwe koelkast bij Expert in haar dorp Huizen.

KLASSE | lezerscomplimenten

Achteraf bleek de beslissing toch te snel genomen. Toen de koelkast was gebracht en neergezet, bekeek zij de nieuwe aanwinst eens goed en was er niet gelukkig mee, ofschoon een heel mooie koelkast. „Maar veel te hoog voor mij; als ik iets boven uit de koelkast wilde pakken moest ik een trapje nemen. Ook de indeling was niet goed. Er konden geen pakken melk of sap rechtop in staan, daar kwamen wij later achter. Wij zijn de andere dag terug gegaan en hebben de situatie uitgelegd. De baas kwam er bij en die zei tegen ons ’geen probleem, we nemen hem terug.” We hadden inmiddels een andere kast gezien ook bij Expert en die gekocht. Ze komen hem gewoon omruilen. Grote klasse. Super bedankt, Expert in Huizen.”

Hornbach

J. Klarenbeek uit Grootebroek kocht juli 2018 een telescopische takkenschaar bij Hornbach Zaandam om daarmee dode planten uit de vijver te verwijderen. De zomer van het afgelopen jaar lukte dat niet meer. De schaar kon niet meer worden uitgeschoven zodat de planten midden in de vijver niet meer te bereiken waren. ,,En dat betekende een ernstig gemis. Tijdens een telefoontje met Hornbach bleek dat deze schaar niet geschikt is voor gebruik in water. Maar zonder omhaal van woorden werd er een nieuwe schaar thuisbezorgd. Dit vind ik wel een pluim waard.”

De Ruijter Meubel

De Ruijter Meubel in Cruquius krijgt een pluim op de hoed van Anja Akkerman uit Beverwijk. Bijna drie jaar geleden had zij daar eetkamerstoelen gekocht, waarvan de zittingen steeds vaker een krakend geluid lieten horen. Niet heel erg, wel storend als je ’s avonds laat in een heel stille kamer lekker de krant wilt lezen. „Zoals de man die de stoelen kwam ophalen het mooi verwoordde toen ik hem het probleem uitlegde: ’u bent dus kennelijk een wiebelkont’. Met een big smile, maar ja, hij had wel gelijk, als je stil zat had je nergens last van.” Het werd steeds erger, al een tijdje dacht mevrouw Akkerman eraan om er bij de winkel over te klagen, maar er kwam niets van. Pas ruim na de twee jaar garantie begon ze erover. De monteur van De Ruijter zou er naar kijken. „Er werden leenstoelen geregeld, de stoelen werden keurig opgehaald en omgewisseld en een paar weken later weer teruggebracht, en het probleem was netjes verholpen. Geen nota, geen commentaar, gewoon keurig service – dat verdient volgens mij een compliment. Heerlijk om ’s avonds weer in alle rust aan tafel de krant te kunnen lezen!”

Lidl Heerhugowaard

Caren Does uit Heerhugowaard prijst één van de bedrijfsleiders van Lidl in Middenwaard, Heerhugowaard. Ze had in de reclamefolder zalm en een Franse kaas gezien die ze graag wilde hebben. De vis en kaas zouden op donderdag in de aanbieding komen, maar toen ze die dag naar Lidl ging, ving ze bot. Haar werd verzekerd dat ze er vrijdagochtend zouden zijn, maar opnieuw: bot. Zaterdag? Bot. „Ik vertelde dat aan de bedrijfsleider, dat ik nu voor de derde keer voor niets kwam. Hij liep met me mee en zei, dat de zalm er was, maar dat die een andere verpakking had gekregen. Hij zei ’Zoekt u er maar een uit, dan krijgt u die van mij!’ Ik zei dat ik er eigenlijk twee wilde hebben. ’Dan krijgt u er twee van mij!’ Toen liep hij mee naar de Franse kaas, die inderdaad nog niet in het schap lag. Hij zei dat ik even moest wachten, ging een voorraad halen en... u raadt het al, ook de Franse kaas kreeg ik van hem! Geweldig, en een groot compliment voor de goede service!”

Uw compliment?

Heeft u ook iets leuks meegemaakt? Mail het ons, uw compliment wordt gewaardeerd!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.