Nico van Huijgevoort blij met fietswinkel Donker in IJmuiden

Nico van Huijgevoort blij met fietswinkel Donker in IJmuiden

Complimenten van tevreden consumenten.

Nico van Huijgevoort uit Velserbroek zou het enorm op prijs stellen als Bike Totaal Rijwiel en Scooterpalace Donker in IJmuiden in deze rubriek in het zonnetje wordt gezet. Eind september 2019 had hij daar twee Batavus e-bikes gekocht. Eerder deze maand was hij begonnen aan een weekje fietsvakantie in Brabant, toen de accu het begaf. Hij belde met de firma Donker in IJmuiden die na wat navragen besloten om diezelfde dag nog een nieuwe accu langs te brengen. Anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. De plaatselijke fietsenwinkelier in Kaatsheuvel kon het ook bijna niet geloven dat deze service werd gegeven. „Wij waren er in ieder geval heel blij mee.”

Technofarm Ter Aar

Technofarm Computers in Ter Aar krijgt ’een dikke vette pluim’ van Riekie Brunt uit Hoogmade. Op de laptop die zij daar had gekocht kreeg zij begin december de aanbeveling om Kaspersky Secure Connection te installeren vanwege meer veilig gebruik van wifinetwerken. „Of ik iets fout gedaan heb weet ik niet, maar daarna kon ik geen e-mails meer verzenden. Ik bel om half vijf naar Technofarm en hoewel de winkel om vijf uur sluit (ik moest eerst nog vanuit Hoogmade naar Ter Aar rijden) mocht ik toch nog langs komen want er was wel een medewerker die vaak wat langer werkt. Om vijf uur stap ik binnen en 22 minuten later is het probleem opgelost. En ik hoefde ook nog eens niets te betalen! Wat een geweldige service van Technofarm.”

Kwik-Fit Castricum

Al enige tijd had Gerard Haanraads uit Heiloo last van een hinderlijk gepiep in zijn auto. Zonder afspraak werd hij gelijk bij Kwik-Fit Castricum door manager Brian de Vries geholpen. Het duurde ongeveer drie kwartier tot een uur om het euvel bij de voorveren te verhelpen. Voor deze werkzaamheden bracht Kwik-Fit geen kosten in rekening. Meneer Haanraads: „Een goede service en prettige mensen.”

Sjaak Knijn

Wil Bakker uit Warmenhuizen prijst juwelier Sjaak Knijn in Heerhugowaard. Al ruim 35 jaar heeft hij een schoorsteen-pendule die hij november 2011 door juwelier Sjaak Knijn had laten nazien en repareren. In oktober 2019 raakte het opwindmechanisme van slag en heeft hij de pendule andermaal naar Sjaak Knijn gebracht. Na enkele weken was het karwei geklaard. Wil Bakker: „Bij het ophalen gaf de juwelier aan dat de reparatie geen kosten met zich meebracht en het slagwerk als service gratis was gerepareerd. Na acht jaar! Deze dienstverlening, alsmede de vriendelijke klantbehandeling, verdient een dikke pluim. Waar maak je dit nog mee. Enne... de pendule loopt weer als een zonnetje en het slagwerk is dik in orde. Klasse!”

Ziengs Den Helder

Ziengs in Den Helder krijgt van H. Verschoor uit Julianadorp een grote pluim. Kort na de aanschaf van een nieuw paar schoenen bleek dat van eentje het metalen ringetje van een vetergat loskwam. Na controle bleek het borgringetje aan de binnenzijde weg te zijn. Door een medewerkster werd direct aangeboden dat bij de schoenmaker in orde te laten brengen. De volgende dag werd nogmaals contact opgenomen door een andere medewerkster dat er geen originele merk-ringetjes voorradig waren, of andere gemonteerd mochten worden. Dat mocht. ,,De volgende dag kon ik de schoenen weer ophalen, alle ringetjes waren keurig vervangen en tevens werd een financiële vergoeding aangeboden voor het ongemak. Al met al top zoals de zaak is aangepakt en afgehandeld.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.