Premium

Geldopname van 250 euro in Krommenie kost mevrouw Kranendonk 600 euro

Geldopname van 250 euro in Krommenie kost mevrouw Kranendonk 600 euro
© Foto ANP
Krommenie

De 94-jarige mevrouw Kranendonk neemt bij de ING-geldautomaat bij Albert Heijn aan het Rosariumplein in Krommenie samen met haar zoon 250 euro op, zoals ze dat altijd doet.

Bij het opbergen ziet ze ’s avonds op het bonnetje staan dat er 600 euro is opgenomen. Ze neemt contact op met haar bank, ABN Amro, die het gaat uitzoeken en zo lang het bedrag aanzuivert tot 600 euro.

Maar uit navraag bij ING blijkt er die dag geen geld overgebleven te zijn. Dat kan betekenen dat mevrouw Kranendonk niet het hele bedrag uit de geldautomaat heeft gepakt, maar degene na haar. Of er is iets anders.

Kortom, het is raadselachtig. Maar omdat ABN Amro meent dat er geen technische fout is geweest, halen ze de 350 euro weer van haar rekening, dat er eerder op was gestort om het saldo aan te zuiveren. Op onze navraag lopen beide banken alles nog eens na, maar niets wijst op een fout. ,,Ik leg me er maar bij neer, maar het laat me niet los”, reageert zij. Arme mevrouw Kranendonk.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

 

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.