Premium

Snel regeling bij Essent

Ingrid Weiler stapt over van Energieleverancier en daarbij gaat het bijna mis.

Ze had een contract bij Energiedirect en stapt over naar Essent. Dat laatste bedrijf zal de opzegboete voor haar betalen, maar dat geld komt niet direct beschikbaar. Als dan ook nog een eerste handmatige overboeking van een termijnbedrag teruggestort wordt en mevrouw Weiler dat niet opmerkt, verdwijnt het geld in de dagelijkse uitgaven. En een dubbel termijnbedrag overmaken van 180 euro: dat lukt haar niet. „Ik heb gebeld, maar een betalingsregeling zat er niet in.” Dat is jammer, omdat de uitbetaling van de vergoeding voor de opzegboete aanstaande is. Als wij Essent benaderen wordt er alsnog een regeling getroffen. Het teruggestorte bedrag mag in drie termijnen betaald worden. En vanaf nu gaat alles automatisch.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.