Premium

Dure bril heeft zonallergie

© Illustratie Michiel Offerman

Van de bril van 1100 euro die Klaas Bijl koopt worden na tien maanden de glazen lelijk craquelé. De coating laat los. Eigen schuld, houdt de opticien vol.

Niet alleen voor hemzelf, ook voor zijn vrouw koopt meneer Bijl begin dit jaar bij opticien Oog & Design in Den Helder een nieuwe bril. Ze rekenen 2500 euro af, geen kattenpis, in Bijls woorden. Na een maand of tien komen er op zijn bril vlekken op het glas die er niet af gaan. Ook niet met de reinigingsvloeistof van Oog & Design. Vervolgens probeert hij het met een ultrasone reiniger, maar ook dat helpt niet. Terug naar de winkel dan, waar de medewerker vaststelt dat de coating loslaat. De bril gaat terug naar de fabriek maar komt precies zo terug. Het loslaten ligt niet aan de bril, maar moet te maken hebben met de manier waarop meneer Bijl ermee is omgegaan, wordt hem verteld.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.