’Toezichthouders Haarlem Marketing in Haarlem zaten te slapen’: tekort van 3,5 ton

’Toezichthouders Haarlem Marketing in Haarlem zaten te slapen’: tekort van 3,5 ton
Het pand van Haarlem Marketing aan de Grote Markt.
© Foto HDC Media
Haarlem

Raadsleden hebben donderdagavond verontwaardigd gereageerd op het onverwachte tekort bij de stichting Haarlem Marketing. De stichting, die zeker zes ton subsidie krijgt van de gemeente, had vorig jaar een tekort van 3,5 ton en heeft een negatief eigen vermogen van zo’n anderhalve ton.

Grote afwezige bij het debat in de raadscommissie Bestuur was burgemeester Jos Wienen, die in het buitenland vertoeft.

De burgemeester is voorzitter van de Raad van Toezicht van Haarlem Marketing. De raadsleden, die het nieuws over het debacle in deze krant lazen, hadden hem graag tekst en uitleg gevraagd.

De conclusie van de gemeenteraad was helder: de Raad van Toezicht van zeven personen ’heeft zitten slapen’.

Lees ook: Dure blunders stadspromotie: Haarlem Marketing onder verhoogd toezicht vanwege tekort van bijna 3,5 ton

Eva de Raadt van het CDA wil dat de stad gaat nadenken over de rol van Haarlem Marketing, die vroeger de VVV werd genoemd.

Zij kreeg steun voor haar idee om deze rol te onderzoeken. Vorig jaar is de directeur van Haarlem Marketing, Esther Brasser, opgestapt. Zij kreeg een ontslagvergoeding mee van 70.000 euro.

Meer nieuws uit Haarlem

Keuze van de redactie