Premium

Complimenten van consumenten

Complimenten van consumenten

Klaas Veldhuizen

Anita Melgarejo uit Heerhugowaard moet even kwijt hoe ze de service waardeert van de firma Veldhuizen uit Spakenburg. „Ieder jaar, op de dag van de jaarmarkt in Heerhugowaard, trakteert mijn vriendin tijdens de pauze van het oefenen van het ritmisch koor (Heerhugowaard de Noord) op de speculaas van de firma Veldhuizen. Dit jaar niet. Bij thuiskomst ziet zij dat haar plastic tas niet gevuld is met de koek die zij gekocht heeft. Alleen twee plakken gevulde speculaas zitten erin. En niet de twintig speculaas molens en twee grote brokken speculaas. Eén mailtje naar Spakenburg en Klaas Veldhuizen belt de volgende dag meteen op. Hij wil niet een jaar wachten om het te vergoeden en zal de volgende dag een pakketje opsturen. En zo hadden de Noordenders (zo heten de mensen die in Heerhugowaard Noord wonen) dus toch Spakenburger speculaas bij de koffie! Grote klasse, Klaas Veldhuizen!”

Coolblue

’Dikke vette pluim/duim omhoog voor Coolblue’ mailt Merel Bakker uit Nederhorst den Berg. De garantietermijn van haar vaste telefoon was al ruim verlopen toen deze stuk ging. Repareren kon niet meer. Tot haar plezier liet webshop Coolblue haar een nieuw toestel uitzoeken en hoefde zij alleen de meerprijs ten opzichte van de oude telefoon bij te betalen.

Van den Brand Haarlem

Adri Priessen uit Haarlem koopt altijd Van Gils aftershave refill bij DIO-drogisterij Van den Brand in Haarlem. Soms bij kortingsacties en dan meteen een paar, zodat er voor manlief altijd voorraad is. „Nu wilde hij een nieuwe fles uit de voorraad gaan gebruiken maar de verstuiver deed het niet. Zonde. Ik ging voor advies wat ik hiermee nou moest naar Van den Brand en ze ruilden de fles meteen om, zonder dat ik een bonnetje hoefde te laten zien want ze herkenden me als klant. Prima service!”

Mors Fietsen Leiden

Aad en Ria Vons uit Leiderdorp brengen ons de ’superservice’ van Mors Fietsen in Leiden onder de aandacht. Beiden kochten er ruim twee jaar geleden elektrische Victoria fietsen en fietsten er heerlijk op totdat... „Totdat in het tweede jaar de middenmotor van de fiets van Ria een aanloopgeluid liet horen. Bij de tweede servicebeurt net voor het einde van de garantie is daar goed naar gekeken, maar na een tijdje kwam het irritante aanloopgeluidje toch weer terug. Toen wij vorige maand opnieuw met de klacht bij Mors Fietsen kwamen is men direct tot actie overgegaan en is, in overleg met de importeur, de middenmotor vervangen. De fiets fietst nu weer heerlijk en geruisloos en daar zijn we heel erg blij mee.”

Total

Miek de Nijs uit Zuid Scharwoude deed mee aan de handdoeken-spaaractie van benzinestation Total, maar de handdoeken waren in no time op en er kwamen ook geen nieuwe meer bij de pomp aan, werd verteld. Dat is natuurlijk niet leuk. „Dat hebben we het hoofdkantoor van Total gemeld en we kregen meteen bericht dat ze zonder inlevering van spaarkaarten en punten alsnog worden opgestuurd. Dat is nog eens klantenservice!”

Hans Anders

Ben Buisman uit Grootebroek fietste langs een regeninstallatie en kreeg wat druppels op zijn zonnebril. Kennelijk zat er iets bijtends in het water, want even later zag meneer Buisman dat de coating van zijn glazen beschadigd was. Hij belde de tuinder die vond dat meneer Buisman het waterschap maar aansprakelijk moest stellen. Dat werd niets. Contact met opticien Hans Anders in Bovenkarspel was gelukkig effectiever. „Die meldde dat er nog garantie op de meer dan een jaar oude zonnebril zat en heeft de glazen kosteloos vervangen. Grote klasse van Hans Anders.”

Uw compliment?

Heeft u ook een compliment? Mail het ons en vergeet niet uw woonplaats te vermelden!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.