Premium

Leon Kerdijk krijgt ’misleiding’ deels gecompenseerd

Leon Kerdijk krijgt ’misleiding’ deels gecompenseerd
De showroom van Sanitairsupershop.
© eigen foto

Leon Kerdijk schaft een nieuw bad aan bij Sanitairsupershop.nl De prijs is 100 euro lager dan elders. Daarnaast krijgt hij 300 euro shoptegoed om te besteden bij een volgende bestelling.

Als hij dat tegoed wil verzilveren, blijkt dat het tegoed alleen ingezet kan worden bij een minimum besteding van 600 euro. Had Sanitairshop dat niet even moeten melden?

Het begint goed

De relatie tussen beide partijen begint goed. Het bestelde bad wordt binnen twee dagen geleverd en vervolgens komt er een mail met het tegoed en de extra voorwaarden. ,,Nadat ik hierover gereclameerd had, kreeg ik als antwoord dat het inderdaad niet goed op de website staat, dat ik pas de eerste ben die hierover begint maar dat ze het na de vakantie gaan aanpassen.’’

We vragen Daniël Kuipers, mede-eigenaar van Sanitairsupershop uit Almere, om uitleg. Hij geeft onmiddellijk toe dat de communicatie met de klant op dit punt duidelijker kan. ,,We proberen zo transparant mogelijk te zijn met prijzen en voorwaarden, maar zullen dit aanpassen. Dat lukt niet van vandaag op morgen, maar gaat zeker gebeuren.’’ Binnen twee weken is het geregeld.

Kuipers wijst erop dat de klant ook zelf kan nadenken. ,,We zijn al voordelig, met dus lage marges. Als je dan als klantenbinding 300 euro tegoed weggeeft, dan kan een koper ook bedenken dat het uit de lengte of uit de breedte moet. Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak.’’

Voorwaarden vooraf

Dat zijn we met Kuipers eens, maar wie een koopovereenkomst sluit met een bedrijf moet vooraf alle voorwaarden kennen, zodat er een weloverwogen keuze kan worden gemaakt. Ons verzoek om Kerdijk (Kuipers: ,,Hij is de eerste die er over begint’’) te compenseren wordt gehonoreerd. Hij mag zijn 300 euro shoptegoed houden (bij dus een minimale besteding van 600 euro) of krijgt contant 150 euro retour. Kerdijk kiest voor die laatste optie om van verdere discussie af te zijn. ,,Maar ik blijft het misleidend vinden.’’ Kuipers zorgt er voor dat het geld binnen een week op de rekening van Kerdijk staat.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.