Premium

Ergenis over Regiotaxi Holland Rijnland

John Bayer bestelt voor hemzelf en een begeleider plus rollator bij Regiotaxi Holland Rijnland een rit van Leiden naar een familiefeest in Voorschoten en terug.

Ofschoon er volgens het taxibedrijf een ritprijs van 14,50 is genoemd, onthoudt meneer Bayer dat het voor heen en terug twee keer 19,50 kost en de begeleider gratis meereist. Maar als hij voor de heenreis die 19,50 euro overhandigt aan de taxichauffeur, zegt deze dat het 39 euro enkele reis is, omdat Bayer wél ook voor de begeleider moet betalen. Hij betaalt met tegenzin. Na het feest zal de taxi hen 18.00 uur ophalen maar op dat tijdstip geen taxi. Enkele keren bellen levert telkens later wordende tijdstippen op. Na het laatste bericht dat het 19.40 uur zal worden, besluit Bayer boos dan maar een ’gewone’ taxi te nemen. Die komt snel en nog geen kwartier later is hij thuis - maar ook die rit kost hem nog eens 39 euro. ’Prachtige reclame voor dit bedrijf’, schampert hij.

Zijn ervaring vraagt om weerwoord. Volgens Regiotaxi Holland Rijnland beschikte meneer Bayer nog niet over een OV-begeleiderskaart die recht geeft op gratis meereizen door de begeleider. Een enkele rit voor twee personen had daarom twee keer 14,50 moeten kosten, 29 euro dus. Waarom meneer Bayer 39 euro moest afrekenen, is niet te achterhalen. Het taxibedrijf wil geen discussie en biedt aan het prijsverschil te vergoeden. Dat de terugreis problematisch was, is een planningsfout geweest. ,,Dit had niet mogen gebeuren, onze verontschuldigingen. We zullen die 39 euro aan meneer Bayer vergoeden.” John Bayer stelt deze reactie zeer op prijs.

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.