Premium

Even een retourtje naar Turkije boeken...

1/2

Terwijl de zon jubelt en mijn gezicht baadt in gratis vitamine D, dwalen mijn gedachtes af naar een verscholen paradijs in Turkije aan zee.

COLUMN | Krijg nou wat!?

Heel raar, maar ik zit ineens achter mijn computer en ga op zoek naar goedkope tickets. Een retour voor twee personen kost 450 euro, inclusief bagage. Dat bevalt. Ik volg het boekingsstappenplan maar blijf hangen bij mijn mobiele telefoonnummer. Al wat er gebeurt, ik krijg niet alle cijfers in dat ene vakje.

Na een uur besluit ik hulp in te roepen. Een Engels sprekende Turkse jongeman, werkzaam op kantoor van de vliegmaatschappij Pegasus te Amsterdam, helpt me verder. Niet vreemd dat Engels, want tegenwoordig spreken ze dat allemaal in Amsterdam.

Het lukt, maar helaas zijn de tickets ineens 50 euro duurder. Heel raar. Maar ik ben het zat en zeg dat het goed is. Ik vraag hem ten huwelijk, want ik ben blij dat de klus geklaard is. We hangen op. Betalen kan ik zelf wel. Met creditcard en in lira’s.

Ik rekende het bedrag in de Turkse munteenheid uit en plots was de prijs 525 euro. Heel raar. Er komt bezoek en ik zal later wel afrekenen. Pech, want na twee uur is het reserveringsnummer verlopen. Ik grom en begin opnieuw. Dit keer gaat alles goed. Ik ga opnieuw naar betalen. Prijs: 425 euro. Heel raar en zonde van de zon, maar ik heb na een lange middag wel honderd euro ’verdiend’.

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de ombudsman? Mail ons!

Ombudsman nieuwsbrief

Durk Geertsma en Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.