Schiphol Plaza blijft vernieuwen, niet uitbreiden

Redacteur Haarlemmermeer
schiphol

Victoria’s Secret en America Today openen de komende weken een nieuwe winkel op Schiphol Plaza.

,,Met nieuwe winkels en nieuwe formules zoals de eerste WE Kids en de Ako reisboekenzaak houden we Schiphol Plaza aantrekkelijk voor klanten’’, verklaart Schipholdirecteur Otto Ambagtsheer het succes. Het aantal klanten is in twee jaar tijd al gestegen van dertig naar veertig miljoen.

Verder is ingespeeld op de trend van gemakswinkels. Dat zijn de kleine winkels van Albert Heijn en Hema, maar ook voorzieningen zoals een apotheek en grenswisselkantoor. Maar ook het horecaplein dat 24 uur per dag zeven dag in de week open is, draait geweldig. De Burger King die daar staat heeft maar liefst drie keukens en heeft de hoogste omzet van alle Burger Kings in de wereld. Maar de Délifrance op Plaza is weer een achterhaalde formule. Die wordt daarom volgend najaar vervangen door een La Place.

Met het succes in het achterhoofd zou je verwachten dat Schiphol Plaza de komende jaren wordt uitgebreid. Het aantal passagiers blijft immers stijgen en de luchthaven heeft daarom plannen voor de bouw van een nieuwe terminal en pieren. ,,Die plannen zijn nog niet uitgewerkt, maar een uitbreiding van Plaza zit daar niet in’’, zegt Ambagtsheer beslist. ,,Plaza blijft het compacte openbaar vervoersknooppunt met de voorzieningen en winkels.’’

Meer nieuws uit HD

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.