Nieuwe poging lijndienst Schiphol naar Maastricht

Redacteur Haarlemmermeer
maastricht

Opnieuw wordt geprobeerd een lijndienst tussen Schiphol en Maastricht op te zetten. Maastricht Airlines beweert al vanaf januari te beginnen met een Fokker 50.

Nadat de KLM in het verleden de lijn ophief, bleef er in de zakenwereld toch behoefte voor een snelle verbinding met de Randstad. Over de weg of met de trein is daarmee al gauw tweeënhalf uur gemoeid. Met het vliegtuig is dat dertig tot veertig minuten. In de zomer van 2011 wilde Wings of Maastricht al beginnen met een enkeltje voor dertig euro. Uiteindelijk kreeg het bedrijf de financiering niet rond en werd begin dit jaar de handdoek in de ring gegooid.Deze week dook opeens Maastricht Airlines op. Dit bedrijf is deze zomer opgericht door Hamid Kerboua samen met een team luchtvaartprofessionals. Kerboua is ook de man achter Denim Air en Amsterdam Airlines. Denim Air maakt na een faillissement een doorstart en verhuurt nu toestellen met bemanning. Voor Amsterdam Airlines viel in november 2011 het doek. Hoe serieus het nieuwe avontuur is, blijft onduidelijk. Er is alleen een introductiewebsite. Het bedrijf is wel al begonnen personeel te werven. Behalve naar Schiphol, wil Maastricht Airlines ook naar Berlijn, Parijs en München vliegen. In 2014 komen daar Londen en Kopenhagen bij, waarmee de vloot dan is gegroeid naar zes Fokker 50-toestellen. De onderneming claimt overstapverbindingen te hebben met meer dan dertig luchtvaartmaatschappijen, maar namen worden niet genoemd.

Meer details geeft het bedrijf pas op 15 november, wanneer een persconferentie wordt gehouden. Vanaf die datum kunnen ook tickets worden geboekt.

Meer nieuws uit HD

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.