Ferrari sterkste merk ter wereld

1 / 2
Peter Lodewijks

Ferrari is het sterkste merk van de wereld. Dat zegt althans de studie Brand Finance Global 500.

De legendarische Italiaanse Fiat-dochter scoort hoog op de verschillende criteria van de zogeheten Strength Index. Het gaat bijvoorbeeld om de aantrekkelijkheid van het merk, om merkloyaliteit en online aanwezigheid maar ook bijvoorbeeld om de tevredenheid van het personeel. Ferrari is een van slechts elf merken die een AAA+ beoordeling krijgen en het merk heeft bovendien de hoogste overall-score. Onder die elf merken bevinden zich bijvoorbeeld Google, Coca-Cola, Disney, Rolex en Red Bull.

De Global 500 is een studie van het bureau Brand Finance die jaarlijks wordt gepubliceerd. Men onderzoekt ’s werelds grootste merken om erachter te komen welke het sterkst zijn en het meest waardevol. ,,Het steigerende paard op de gele achtergrond wordt over de hele wereld ogenblikkelijk herkend, zelfs waar niet eens verharde wegen zijn. Ferrari inspireert de fans in eigen land en op de hele wereld. Het gaat veel verder dan merkloyaliteit, het is meer een cultus, bijna een religieuze aanbidding. De grote kracht van het merk Ferrari staat totaal niet ter discussie,’’ aldus Brand Finance.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.