Hyundai-rijder krijgt hulp van zijn telefoon

Peter Lodewijks

Autofabrikant Hyundai geeft de mobiele telefoon een belangrijke rol bij het moderne autorijden.

Met een nieuwe applicatie kan de Hyundai-rijder via zijn telefoon 24 uur per dag gegevens opvragen over zijn auto en de Hyundai-dealer. Hij vindt er bijvoorbeeld informatie over de diverse dashboardlampjes, wat ze betekenen en wat er aan de hand is als er eentje gaat branden, wat men moet doen en of men wel of niet verder kan rijden. Ook geeft de app informatie over eenvoudige doe-het-zelf servicehandelingen als olie peilen, het controleren van de bandenspanning en het bijvullen van de ruitensproeier. Een afspraak voor een werkplaatsbezoek is zo gemaakt en bij pech onderweg kan men met één druk op de knop hulp inroepen. Buitenlandtips geven de Hyundai-rijder informatie over bijzondere verkeersregels in vijftien Europese landen. En waar u zich ook bevindt, de app lokaliseert de dichtstbijzijnde dealer en leidt u er desgewenst naartoe.

Hyundai-rijders kunnen via een MijnHyundai-account de app gratis downloaden.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.