Pop-upwinkel in Raaks-gebied Haarlem

Judy Nihof
Haarlem

Haarlem is vanaf donderdag een pop-upwinkel rijker in het Raaks-gebied. Drie weken lang brengen zeventien webshops hun producten aan de man op Drossestraat 3. Dan verdwijnt de winkel weer, even snel als hij verscheen.

’Kort maar krachtig’, aldus initiatiefnemer Eleonora Honingh van The Pop Up Company. Zij had de ruimte best langer kunnen huren, maar dat wil ze helemaal niet. De tijdelijkheid is volgens Honingh juist de kracht van een pop-upwinkel. Het vergroot de kans dat er een run op de winkel ontstaat, omdat mensen beseffen dat ze er snel bij moeten zijn.

Met haar initiatief zet Honingh zich af tegen het standaard aanbod in winkelstraten. In de Drossestraat brengt de Heemsteedse ondernemer shops bij elkaar die niet-alledaagse spullen verkopen op het gebied van ’lifestyle’: van meubilair en accessoires tot houten fietsen. ,,Het zijn producten, ingekocht of zelf gemaakt, met een verhaal erachter, die je normaal vrijwel alleen online tegenkomt.’’

Casco

Het pand op nummer 3 is een casco ruimte. Een gelikte winkel kun je er volgens Honingh niet eventjes van maken. ,,Maar als je de spulletjes mooi neerzet en de belichting is goed, dan kom je een heel eind.’’

Honingh wil vaker pop-upwinkels openen, in Haarlem maar ook daarbuiten. ,,Er staat genoeg leeg.’’

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.