Bloemendalers tevreden over zorgvoorzieningen

Margot Klompmaker
bloemendaal

Het contact met de gemeente en het WMO-loket werd beloond met rapportcijfer 7,9. De aanvraagprocedure in Bloemendaal werd beoordeeld met een 7,6. De totale tevredenheid over de WMO-voorzieningen kreeg een 7,7.

Wethouder Ton Bruggeman is blij met de resultaten: ,,Die laten zien dat we goed hebben geluisterd naar de behoeften van de gebruikers.’’

De tevredenheid over het meedoen aan de maatschappij is verbeterd ten opzichte van 2011. De helft van de respondenten ervaart ‘nooit of zelden’ of ‘soms’ een probleem met de toegankelijkheid van openbare gebouwen. In 2011 was dat nog ‘vaak’ of ‘soms’. Meer dan 80 procent is tevreden over de telefonische bereikbaarheid van de organisatie waarvan mensen hulp ontvangen. De vervanging bij vakantie van de vaste hulp is voor verbetering vatbaar. Vrijwel alle deelnemende cliënten zijn positief over het gemak waarmee ze collectief vervoer kunnen bestellen.

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.