Ach, doet u er maar dertig!

Peter Lodewijks

Of het nu goed gaat of slecht, een merk als Rolls-Royce verkoopt altijd. De Britse bouwer van uiterst luxueuze wagens, tegenwoordig eigendom van het Duitse BMW, noteert record na record en luxe showrooms verrijzen op de meest onverwachte plekken op aarde. Als de economie ter plekke maar een opwaartse lijn laat zien. En dat schijnt momenteel het geval te zijn in Azerbeidzjan en ook in Kazachstan, waar Rolls-Royce onlangs showrooms opende.

Wat de verkoop van een dergelijk prestigieus merk ook goed doet is een klant met geld te veel, die gewoon een paar peperdure modellen tegelijk aanschaft. Rolls-Royce maakt dat regelmatig mee, maar wat er kort geleden gebeurde, slaat echt alles. Op de stoep stond de flamboyante ondernemer in de luxe sector Stephen Hung, die een auto kwam bestellen. Eén auto? ,,Doet u er maar dertig’’, sprak de man en hij meende het ook nog. De dertig Rolls-Royces van het type Phantom zijn bestemd voor zijn luxe hotel in het Chinese Macau, dat zich snel aan het ontwikkelen is tot de luxe hoofdstad van China.

Deze transactie vertegenwoordigt ’s werelds allergrootste bestelling van Rolls-Royces ooit. Twee van de wagens zullen de duurste exemplaren zijn waarvoor ooit opdracht is gegeven. Een Rolls is één ding, de uitvoering is een ander verhaal. De schatrijke Hung had duidelijk voor ogen hoe zijn wagens - verlengde versies met lange wielbasis - eruit moesten gaan zien. Maar dat is nog niet alles. Rolls-Royce Motor Cars heeft ook geholpen bij het ontwerpen van de parkeergelegenheid en de opritten voor het stallen van het exclusieve wagenpark bij het Louis XIII-hotel. Tevens krijgen de hotelchauffeurs uit Macau rijinstructie van Rolls-Royce, hoe ze moeten omgaan met de wagens. Het Phantom-wagenpark zal de gasten van Louis XIII, dat gelegen is aan de Cotai Strip in Macau, vervoeren wanneer het wordt geopend in de eerste helft van 2016. De auto’s zullen dan ook aan het Louis XIII-hotel worden geleverd.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.