Jaguar komt met goedkopere en kleinere auto’s

1 / 3
Peter Lodewijks

Een manier voor een fabrikant om meer auto’s te verkopen is simpelweg de prijzen verlagen. Maar zo eenvoudig is dat niet want ze willen er natuurlijk ook wel wat aan verdienen.

En de winstmarges zijn tegenwoordig bij veel modellen niet heel groot meer. Maar dat scherpe prijzen werken, zeker in tijden van crisis, tonen de verkoopstatistieken van de laatste tijd wel aan. Kleine, goedkope en zuinige autootjes gaan als warme broodjes over de toonbank. Deze trend dringt nu ook door tot een aantal duurdere merken. De Britse fabrikant van luxe auto’s Jaguar bijvoorbeeld wil goedkopere, compactere auto’s gaan maken om een breder publiek te bereiken, lees: meer om te zetten. Daartoe pompt de Indiase eigenaar Tata Motors liefst 2,4 miljard dollar in het merk. Op de autoshow in Frankfurt laat Jaguar momenteel al wat zien in de vorm van het studiemodel C-X17, een compacte crossover. Daarmee opent het Britse merk de aanval op de kleinere suv’s van BMW, Audi en Mercedes.

Meer nieuws uit frontpage

Net binnen

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.