Muziek genoeg in de elektrische Tesla

1 / 2
Peter Lodewijks

We zien het steeds meer in autoland. Geen ’gedoe’ meer met cd’s of usb-sticks om (een beperkte hoeveelheid) muziek te kunnen luisteren onderweg. Nee, gewoon rechtstreekse toegang via internet tot een enorme verzamelbank van muziek, waaruit je onbeperkt kunt kiezen.

Daartoe sluiten autofabrikanten deals met grote muziekstreamingdiensten. Laatst was het BMW dat bekendmaakte te gaan samenwerken met Deezer en nu laat Tesla weten een soortgelijke overeenkomst te hebben met Spotify.

Bestuurders van een Tesla hebben daardoor al rijdend toegang tot de onuitputtelijke muziekbron van meer dan 30 miljoen nummers. Door een recente software-update is het premiumaanbod van Spotify direct geïntegreerd in het entertainmentsysteem van Tesla.

De fabrikant van elektrische auto’s heeft momenteel bijna 100.000 voertuigen op de weg van het Model S Sedan. Daarnaast is onlangs het nieuwe Model X gelanceerd.

Het Zweedse Spotify is marktleider in digitale streamingdiensten en telt meer dan 75 miljoen gebruikers, waarvan 20 miljoen betalende gebruikers. Deezer heeft meer dan zes miljoen betalende abonnees. In de VS is Spotify via Tesla vooralsnog niet beschikbaar.

Meer nieuws uit frontpage

Ombudsteam

Ons Ombudsteam springt in de bres voor de consument.