Ga maar met een grote boog om webshop deality.nl heen

Opgepast, weet waar je aan begint als je er iets wilt bestellen. Dat geldt webshop deality.nl. ’Addergebroed’ worden ze genoemd op Trustpilot.

Boze klanten die niets of het verkeerde geleverd krijgen, zien we tijdens het uitzoeken van de klacht van lezer Ton van der Aar uit Vijfhuizen. Hij had er plastic mondkapjes besteld die verkreukeld aankwamen en totaal niet pasten. Zijn probleem, reageerde de webshop die ze niet wilde terugnemen. Wel consequent, want heel idioot staat in hun leveringsvoorwaarden dat ze geen artikelen terugnemen die buiten hun schuld beschadigd bij de klant aankomen. Lekkere bedrijfsfilosofie van het bedrijfje dat al z’n handel rechtstreeks door de fabriek in China naar klanten laat sturen. ’Bij Deality.nl staat het belang van de klant centraal’, meldt de website. Ja, daag. Waarom reageren ze dan niet op vragen? Ons advies: ga er met een grote boog omheen.

Slechte ervaringen staan zelden op zichzelf. Wanneer we lezersklachten behandelen en reviews bekijken, zie je eigenlijk altijd meteen dat lezers zich veel frustratie hadden kunnen besparen door daar zelf ook even te kijken voordat je een bestelling plaatst. De handigste reviewsites op een rijtje:

trustpilot.com, klachtenkompas.nl, klacht.nl en de website van de politie waar je verkopersgegevens checkt: bit.ly/politiecheck

Wilt u reageren of heeft u hulp nodig van de Ombudsman? Mail ons!

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.