Premium

Kledingrek maakt plaats voor gehaktmolen, de bijzondere familie Cordemeijer

A Tasty Family: Bob, Annelies, Hans, Wessel en Maud Cordemeijer.
© Foto United Photos/Toussaint Kluiters
Haarlem

Hij had met zijn vrouw nog jarenlang jassen, poloshirts en truien kunnen verkopen. Maar Hans Cordemeijer besloot vijf jaar geleden zijn leven radicaal om te gooien. Het kledingrek maakte plaats voor de gehaktmolen. De gedroogde worsten, salami’s, saucijzen en hammetjes zijn inmiddels in culinair Haarlem aan een gestage opmars bezig.

Hans Cordemeijer (57) had vaak het gevoel in een hardloopwedstrijd zonder finish te zijn beland. Altijd maar het gehijg in zijn nek van de gerenommeerde confectiemerken die hij als agent voerde. Of hij die omzetdaling ten opzichte van een jaar geleden kon verklaren? En hoe dacht hij de cijfers op te gaan krikken? Aan de kwaliteit van de collectie van Barbour, John Smedley en Gloverall kon het onmogelijk liggen, kreeg hij doorgaans te horen. Het continue gezever leverde hem en zijn vrouw Annelies, die ook in het bedrijf zat, steeds meer ’negatieve stress’ op.

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.