Premium

Wordt het voor Mike van Bilzem een PlayStation5 of een dode mus?

© Illustratie Pixabay/EduArt

De nieuwe PlayStation 5 van Sony is zo populair én schaars verkrijgbaar, dat je een gat in de lucht mag springen als het je lukt er eentje te kopen. Mike van Bilzem uit Oosthuizen weet dat er maar eentje per duizend liefhebbers beschikbaar is en is daarom in de wolken dat hij er wel eentje bij bol.com heeft kunnen bestellen.

Nog wat ongelovig over zijn geluk, checkt hij nog eens telefonisch of hij hem echt gaat krijgen. Ja, zegt bol.com. De kosten, 500 euro, zijn al afgeschreven als de webshop hem zeven uur later het tegenovergestelde meldt. Het feest gaat toch niet door. Bol.com heeft te veel bestellingen aangenomen, ze kunnen levering niet waarmaken en storten zijn geld meteen terug. Voor de teleurstelling krijgt hij, en dat is op zichzelf aardig, een tegoedbon van vijftien euro. Maar Mike wil z’n geld niet terug, hij wil een oplossing, een plek op de wachtlijst voor de volgende zending. Op zijn verzoek hoort hij echter niks meer. En mailt ons.

Meer nieuws uit Ombudsman

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.