Premium

Aerdenhoutse brengt met Spoony vrolijkheid aan de eettafel: ’Als fabrikanten marketingtrucs inzetten voor snoep en koek, kun je die trucs ook inzetten voor groente’

© United Photos/Paul Vreeker
Aerdenhout

Voedselproducenten zijn meesters in het gebruik van vrolijke kleuren en figuren op de verpakkingen van snoep, chips en andere ongezonde snacks. Gezonde voeding ziet er daarentegen vaak een beetje saai uit. ’Wat als we de kennis over marketing inzetten om het eten van groente te promoten’, dacht Phaedra Mensen uit Aerdenhout.

Voordat zij zich met gezonde voeding bezig ging houden, werkte Mensen in de marketing en innovatie bij KPN, als hoofd communicatie bij Artsen Zonder Grenzen. Ook was zij Hoofd Marketing en Fondsenwerving bij Oxfam Novib, waar zij onder meer een nieuw Oxfam-kantoor in Zweden oprichtte. „De rode draad is dat ik nieuwe dingen wil bedenken en ontwikkelen. Innovaties met een maatschappelijke missie, maar die wel commercieel kunnen staan. Wat dat betreft past Spoony goed bij mij.”

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.