’Iets lelijks maskeren’ bezorgt Haarlems bedrijf Exposure Company prestigieuze nominatie

Het genomineerde werk van Exposure Company op het Museumplein.
© Foto Picasa
Haarlem

Het Haarlemse bedrijf Exposure Company maakt kans op het winnen van de Sign+ Award. Het is een tweejaarlijkse vakprijs voor de maakindustrie voor visuele communicatie.

Exposure Company, gevestigd in de Waarderpolder, heeft de nominatie te danken aan de bijdrage aan de Amsterdam Fashion Week 2018. Modestyliste Danie Bles wilde het evenement in een nieuw jasje steken en toegankelijker maken. Daarom koos zij ervoor de Week midden op het Museumplein te laten plaatsvinden.

Gedurfd gebaar

De vakjury prees de wijze waarop dat met behulp van Exposure Company is gelukt. Het bedrijf plaatste in tweëenhalve dag doeken met een afmeting van 93 bij 7 meter aan de constructie.

Uit het juryrapport: ,,Het is een treffend voorbeeld van omdenken: we willen iets lelijks maskeren, dus zetten we er iets nog groters omheen. Creatief gezien misschien niet heel spannend, maar de visuele impact is enorm. Deze radicale actie, een gedurfd gebaar, heeft precies het gewenste effect.’’

Exposure Company is genomineerd in de categorie ’tentoonstellingsbouw’. De concurrenten zijn SignShop Amsterdam en Vision2Watch uit Rijswijk. De bekendmaking van de winnaars is op vrijdag 6 november. De overall winnaar krijgt een award en een bedrag van duizend euro. Naast een vakjury mag het publiek zijn mening geven.

Er kan worden gestemd via Sign.NL/award

Meer nieuws uit Haarlem

Ombudsman

Ombudsmannen Durk Geertsma & Ed Brouwer springen in de bres voor de consument.