sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 03 september 2010

Blowers gezamenlijk naar de stembus

  • Gepubliceerd op 08 juni 2010, 17:23
  • Laatst bijgewerkt op 08 juni 2010, 17:58
haarlem - 

Klanten van een aantal coffeeshops die woensdag staken, gaan gezamenlijk naar de stembus. Dat meldt Nol van Schaik, initiatiefnemer van de staking en exploitant van Willie Wortel coffeeshops in Haarlem.

Van Schaik wil met de actie blowende klanten bewegen om hun stem uit te brengen. Hij vreest dat er einde wordt gemaakt aan het gedoogbeleid voor verkoop van softdrugs als rechtse partijen winnen. Volgens Van Schaik gaan woensdag in heel Nederland 32 coffeeshops dicht. Hij vindt dat aantal 'teleurstellend'. Van Schaik had zelf gehoopt op 100 tot 150 deelnemers. Het zwaartepunt van de staking ligt in Haarlem, waar 14 van de 16 coffeeshops meedoen. Ook in IJmuiden en Hoofddorp gaan coffeeshops een dag dicht.

Inloggen
Reacties
  • Nou, dat zal een impact hebben!

    Geplaatst door Tante Pollewop op 18:16 08-jun-2010
  • Flauwekul allemaal.Het heeft toch wel enige schade toegebracht dat blowen..

    Geplaatst door eric1963 op 18:25 08-jun-2010
  • Ik hoop dat het bij gedogen blijft en ik vind het teleurstellend dat er 16 coffee.shops meedoen. Iemand die ziek is daar is het goed voor.Maar het is inmiddels bewezen dat blowen schadelijk is voor de gezondheid.

    Geplaatst door Spriet op 18:49 08-jun-2010
  • Maar Spriet, alcohol is ook slecht voor de gezondheid. Autorijden en patat eten ook. Dat wordt toch ook niet verboden?

    Geplaatst door Mark H op 19:59 08-jun-2010
  • @Spriet: alcohol is ook niet goed voor je en kijk hoe JP met een biertje een Fuck Drugs shirtje draagt. Fuck drugs maar neem vooral wel een biertje is die boodschap.

    Er zijn veel mensen met een medische aandoening die cannabis gebruiken om zich beter te voelen of om de dag pijnlozer door te komen. Ook die mensen kunnen straks geen wiet meer kopen want dat hele mediwiet gebeuren bij de apotheek was een mislukking. Die moeten als het aan een aantal partijen ligt hun wiet maar op straat gaan "scoren".
    Roken is slecht voor de gezondheid. De tabak is veel erger dan dat beetje wiet.

    Geplaatst door moosje op 08:19 09-jun-2010
  • @moosje Inderdaad roken is schadelijk en daarom wordt het hoog tijd om alle coffeeshops te sluiten en de bakkers het recept voor medicinale space-cake ter beschikking te stellen.

    Geplaatst door Witlof op 08:27 09-jun-2010
  • @moosje,ik schreef ook dat het voor mensen met een medische aandoening moet blijven en via de arts.En roken is heel slecht voor de gezondheid en als je daaraan wiet toevoegt ben je helemaal verkeerd bezig.

    Geplaatst door Spriet op 09:07 09-jun-2010
  • @Witlof: mediwiet via de apotheek is mislukt. Het effect van cannabis bij het gebruik in spacecake is toch wel heel anders dan af en toe een klein jointje.
    Die mensen willen zich prettig voelen in hun lijf om de dag zo "normaal" mogelijk door te komen en niet om de halve dag stoned te zijn. Als het namelijk op die manier ook werkt zouden veel meer mensen het eten ipv roken. Er zijn ook veel mensen die het met een waterpijp gebruiken omdat ze geen rokers zijn.

    Je praat hier wel over ongeveer 1 miljoen cannabisgebruikers in Nederland. Medisch en "recreatief". Dat is een behoorlijk deel van de bevolking en wie heeft het recht die mensen even "opzij" te schuiven terwijl de regering er ook echt zijn centjes aan verdiend.

    Geplaatst door moosje op 09:37 09-jun-2010
  • Ik vindt het belachelijk dat het HD aandacht aan dit soort criminele types besteed, de foto zegt al genoeg.
    Dat de meeste koffieshops in Nederland niet meedoen aan de actie zegt ook genoeg over de positie van de zichelf benoemde woordvoerder Nol van Schaik.
    Drugsverkoop en handel mogen van mij keihard aangepakt worden, kijk maar eens wat voor types er rijk van zijn geworden.
    Of dachten jullie dat de villa's op de woonwagenkampen met hard werken zijn betaald.
    Als bewezen is dat weed werkt bij medicinaal gebruik dan moet dat via de (huis)arts op recept verstrekt worden.

    Elke Heroinejunk is met softdrugs begonnen.


    Geplaatst door jos1985 op 10:43 09-jun-2010
  • @jos1985 *****,

    Geplaatst door Spriet op 10:49 09-jun-2010
  • en zo is het @jos1985 daar heb ik niets aan toe te voegen.

    Geplaatst door melkmeisje op 11:15 09-jun-2010
  • @jos1985
    En elke alcoholist is met melk begonnen.

    Ik ken toevallig enkele harddrugs verslaafden en ik kan jullie melden dat zij via de alcohol bij die harddrugs terecht zijn gekomen en dat alcohol & harddrugs een veel vaker voorkomende combinatie is dan harddrugs & cannabis, jou stelling bekt wel lekker maar klopt dus niet.

    Cannabis moet gewoon gelegaliseerd worden. Het is minder schadelijk dan alcohol ,zeker wanneer het gegeten wordt of (zoals een hoop medicinale gebruikers doen) via een vaporizer wordt genuttigd.

    Door het huidige gedoogbeleid is de teelt en handel nu in handen van criminelen, door legalisatie kan je deze aso's de wind uit de zeilen nemen en eerlijke tuinders de kans geven een boterham te verdienen met de productie. Verder kan je als overheid invloed & controle uitoefenen op de kwaliteit en eventueel maximaal THC gehalte van de wiet.

    En als ik denk aan types die rijk zijn geworden aan de verkoop van drugs denk ik als eerste aan Heineken (rijker ken ik ze niet).

    Geplaatst door Frup op 12:40 09-jun-2010
  • Het is bewezen dat alcohol slechter is dan wiet: wiet geeft nauwelijks overlast, geen agressiviteit, en in vergelijking met alcohol weinig schade.
    En ik vind al die mensen die hier een reactie geven zoals Witlof echt superdom.
    Stug blijven volhouden met een bord voor je kop dat cannabis het laatste is waaraan je moet beginnen.
    Mensen die zo een reactie geven zijn blijkbaar bang voor dingen die ze niet kennen. En de tijd zou toch een keer moeten komen dat we voor dingen zoals softdrugs wat meer open gaan staan



    Geplaatst door 023haarlem op 12:45 09-jun-2010
  • En even voor de duidelijkheid, met de criminelen in de handel bedoel ik natuurlijk niet de coffeeshop eigenaren, maar de types waarmee zij noodgedwongen zaken moeten doen.

    Geplaatst door Frup op 12:54 09-jun-2010
  • nou ik kan je ook vertellen dat als je eenmaal aan de softdrugs
    begint dat je naar meer verlangt.
    en dat het wel degelijk schade kan aanbrengen.
    en als je langs zo'n figuur loopt die een wiet staat te roken,
    dan word je er onpasselijk van.

    Geplaatst door melkmeisje op 13:22 09-jun-2010
  • @Jos:
    als je Nol van Schaik beschouwt als "crimineel", wat houdt je dan tegen om aangifte tegen hem te doen of gebruik je het woord meer als scheldwoord?

    Van S. (zo beter Jos?) is in ieder geval anders dan de gemiddelde ondernemer want hij sluit zijn toko om een punt te maken. Sterker, hij krijgt concullegae er zelfs in mee.

    Hoeveel van die rookhollen die van Klink rookvrij moesten worden hebben hun winkeltjes gesloten?

    Ik zou zeggen: live and let live.

    De effecten van softdrugs (wiet, hash, qat) vergelijken met harddrugs (alcohol, heroine, crack,) is als het vergelijken van ijzerzaagje met een ijzerhoogoven: de overeenkomst zit slechts in het woord.

    Geplaatst door K. Daver op 13:34 09-jun-2010
  • @Melkmeisje: dat is ook weer zo een kreet waarvan allang bewezen is dat dat helemaal niet zo is. Jij drinkt toch ook niet steeds meer koffie? Iemand die "gewoon" rookt begint toch ook niet met 5 sigaretten en daarna ieder jaar 10 erbij omdat het "effect" er niet meer zou zijn. Echte onzin. De meeste cannabisgebruikers die het recreatief gebruiken hebben helemaal behoefte aan hard-drugs en gebruiken dat ook niet. De mensen die rustig thuis hun wietje roken of gezellig in de coffeeshop vallen niemand lastig, doen hun ding en dat moet gewoon zo door kunnen blijven gaan. De overlastbezorgers zijn de jongeren die het uberhaubt niet mogen bezitten en de mensen die op straat hangen.

    Ik vind mensen die gedronken hebben niet lekker ruiken, de alcohol komt de porien uit... maar daar heb je vast geen problemen mee. Alcohol is zo verschrikkelijk veel slechter en dat weigert men gewoon te willen zien.

    Geplaatst door moosje op 13:36 09-jun-2010
  • sorry @moosje ik heb het helemaal niet over drank gehad,
    en ik drink niet dus hou even op wil je.
    je weet het weer mooi te vertellen.

    Geplaatst door melkmeisje op 15:02 09-jun-2010
  • @melkmeisje
    Dat mensen van een joint houden wil echt niet zeggen dat ze trek krijgen in meer en overstappen op hard drugs, een joint rook je om lekker te relaxen, volgens mij lukt dat toch niet echt met cocaïne, speed en meer van dat soort onzin.

    Tuurlijk kan cannabis schade toebrengen, maar dat kunnen roken, vet eten, veel drinken en talloze sporten en andere zaken ook.

    En ik wordt onpasselijk als ik op straat langs iemand loop die een sigaret staat te roken maar ik ga hen niet het recht op een stinkstok ontzeggen. Van mij mag het rookverbod in de horeca wat betreft kroegen ook de prullenbak in, al die rokers die buiten de frisse lucht staan te vergallen, laat ze lekker binnen roken, dan ga ik gewoon ergens anders heen. Maar ik dwaal af, sorry.

    Geplaatst door Frup op 16:25 09-jun-2010
  • @jos1985

    Alcohol is ook drugs. Moet dat dan ook aangepakt worden ?

    @melkmeisje

    Verdiep je eerst eens wat meer in softdrugs voordat je van die onzin uitkraamt !

    Geplaatst door immortal op 16:51 09-jun-2010
  • Wat een ontzettende bull-shit melkmeisje,je bewering toont maar weer eens aan dat gilt zonder enige kennis van zaken.

    -Alcohol is een hard-drug.

    -Het meest ongezonde aan een joint is de tabak die erin zit.

    -Een tevreden roker is geen onrusstoker.

    Geplaatst door Lynx op 17:08 09-jun-2010
  • Helemaal mee eens

    Geplaatst door 023haarlem op 17:22 09-jun-2010
  • immortal op 16:51 09-jun-2010

    Tuurlijk niet joh, zelfs JP zegt fuck drugs en geniet ondewrtussen demonstratief van zijn hard-drug biertje :)

    Geplaatst door moosje op 18:26 09-jun-2010
  • @ K. Daver op 13:34 09-jun-2010
    Ik beschouw Nol niet als crimineel ,het is een crimineel.
    Jij heb zeker niet de afgelopen maanden de HD artikelen over Nol met reacties over en van Nol gelezen.
    Daaruit blijk klip en klaar wat voor een fijne jongen deze Nol is.
    Hij geeft dit overigens zelf toe .
    Opmerkelijk dat een rechtlijnig figuur als jij het opeens opneemt voor deze dealer / snitch.

    En Wederom slepen de blowers alcohol erbij als vrijbrief voor het goedpraten van hun drugsgebruik.
    Lees maar eens op de site van jellinek.nl over de negatieve effecten van cannabis.

    http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/vraag_en_antwoord/cannabis

    Geplaatst door jos1985 op 01:18 10-jun-2010
  • Voor zover ik weet Jos is nol van Schaik gewoon ondernemer en is ie niet op de vlucht voor de politie.
    Zijn handel is legaal, afgezien van de achterdeur (die nog steeds niet gelegaliseerd is) maar die wordt gedoogd.

    De schade die zijn spul aanbrengt aan de samenleving is een stuk minder dan zijn collegae die harddrugs legaal dealen.

    Het is voor mij duidelijker dat jij je schuldig maakt aan smaad dan dat Van Schaik crimineel is.

    Overigens geloof ik dat ik jouw perceptie van mijn rechtlijnigheid als compliment ervaar; dank. Volgens mij hoef ik het niet voor Van Schaik op te nemen hoor, ik vind met modder smijten alleen zo overbodig. Dus als jij Nol crimineel vindt moet je aangifte doen (burgerplicht).

    Geplaatst door K. Daver op 09:27 10-jun-2010
  • jos1985 op 01:18 10-jun-2010
    Wel eens van smaad gehoord??

    Geplaatst door moosje op 10:18 10-jun-2010
  • Laat het wat mij betreft maar in het gedoogbeleid.
    Legalisatie is een brug te ver, legale telers zullen een ploeg bewakers nodig hebben om hun oogst te beschermen, de maffia die dit nu in handen heeft laat zich echt niet zo maar aan de kant zetten.
    En geheel verbieden lijkt me totaal zinloos, omdat je dan de terechte discussie moet gaan voeren over alcohol.
    Ieder zijn meug, ieder met zijn eigen verstand.

    Geplaatst door santje op 10:42 10-jun-2010
  • @moosje op 10:18 10-jun-2010;

    ooit van provocateur en opruiers gehoord.

    Geplaatst door Kcabmai op 10:55 10-jun-2010
  • @K. Daver op 09:27
    ,jij bent dus duidelijk niet op de hoogte van de criminele achtergronden van de heer van Schaik.
    Als je afgelopen maanden wat wat meer de artikelen en bij behorende over hem gevolgd had dan praat je wel anders.
    Of heb je een tweeledig moraal ?

    @moosje op 10:18
    Smaad ? de criminele achtergrond van van Schaik ligt vast en wordt overigens ook door hemzelf bevestigd.

    Maar wat heb jij toch met Nol dat je in elk artikel wat over hem gaat je opwerpt voor hem.
    Is het persoonlijk of sta je bij hem in het krijt ?

    Geplaatst door jos1985 op 12:43 10-jun-2010
  • @jos
    Vertel jij me over de criminele achtergronden van de heer Van Schaik en leg me dan es uit waarom je nog geen aangifte tegen hem hebt gedaan.

    Geplaatst door K. Daver op 14:04 10-jun-2010
  • ik ben zo benieuwd naar hoe dat gegaan is. Zijn ze in een enorme lange stoet van 20 mensen naar het stemburo geweest? Om half 8 's morgens vertrokken om eerst een aantal jointjes te gaan roken, rustig naar het lokaal gaan, alwaar ze om 21.01 aankwamen om te zien dat het lokaal dicht was (tja blowers zijn altijd te laat, allemaal ja ja :P) en niet konden stemmen op hun partij groen links/ partij voor de dieren of nog linkser?

    wel een goed initiatief op zich, stemmen met een groepje. maakt het net even leuker!

    Geplaatst door Cindy op 14:08 10-jun-2010
  • @jos1985
    Citaat: En Wederom slepen de blowers alcohol erbij als vrijbrief voor het goedpraten van hun drugsgebruik.

    Nee Jos, jij bent hypocriet ! Je geeft zelf aan dat ze drugshandel en drugsverkoop keihard moeten aanpakken. Maar nee, alcohol dan weer niet, want dat raakt jouzelf. Hoe hypocriet kan je zijn....
    Heb je zelf trouwens ook even gekeken naar de negatieve effecten van alcohol ????

    Cannabis is softdrugs, alcohol is harddrugs....

    Geplaatst door immortal op 14:13 10-jun-2010
  • @K. Daver,

    Wat te lezen voor je.

    http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL307&q=nol+van+schaik+frankrijk&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

    Geplaatst door Bill.Duin op 14:23 10-jun-2010
  • tja je kan een hoop vinden op google.

    Geplaatst door melkmeisje op 14:30 10-jun-2010
  • Jos lees dit eens.

    http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.pdf

    Hierin zijn alle genotsmiddelen onderzocht op schadelijkheid.
    Tabak en alcohol staan bovenaan de lijst als meest gevaarlijk,hash en wiet bungelt ergens onder aan de lijst.

    Indien een heel rapport lezen je teveel is kijk dan 'ns hier.
    http://www.nrc.nl/binnenland/article2289807.ece/RIVM_alcohol_en_tabak_evengroot_gevaar_als_heroiuml_ne

    Geplaatst door Lynx op 14:30 10-jun-2010
  • Dank voor de informatieve link.

    Wat wordt jouw aanklacht tegen Van Schaik Bill of laat jij het ook bij een beschuldigende vinger op een toetsenbordje?

    Geplaatst door K. Daver op 15:49 10-jun-2010
  • @K.Daver,

    Je begint een beetje door te draaien,je wou bewijzen van crimineel gedrag en die heb je nu,het zal mij verders een rotzorg zijn wat zo'n persoon verders uitvreet.
    Voor de rest veel leesplezier over je vriend en een fijne dag gewenst,en steek er nog eentje op zou ik zeggen.

    Geplaatst door Bill.Duin op 16:14 10-jun-2010
  • Bill.Duin op 16:14 10-jun-2010
    Wat jij bedoeld staat in een boek en jawel zelfs op CD, door v Schaik zelf opgenomen.
    En de reactie van jos1985 slaat volgens mij niet eens daarop maar ook ik kan het mis hebben. Maar als jos wel het Frankrijk verhaal bedoeld moet hij het boek nog maar eens lezen of op internet kijken, genoeg te vinden. Als je met een vinger wil wijzen moet je dat wel eerlijk doen anders ben je wat je een ander noemt, oneerlijk.

    Geplaatst door moosje op 20:03 10-jun-2010
  • jos1985 op 12:43 10-jun-2010

    Als je het dan wil zeggen zeg dan dat hij misschien "crimineel" was maar volgens mij heb jij het over het heden en dan ben je verkeerd bezig of je moet met een goed verhaal komen. Anders is het gewoon smaad en niets anders.

    Geplaatst door moosje op 20:05 10-jun-2010
  • Cindy op 14:08 10-jun-2010
    Allemaal terug te vinden op internet, zelfs de NOS is gekomen om te filmen hoe men gezamelijk naar de stembus is gegaan nadat om 11.00 uur de shop werd gesloten dus voor 12 uur 's middags lagen onze stembiljetten in de daarvoor bestemde bak. En om 20.00 weer open met een volle tent op groot scherm vol spanning, net als ieder ander want het was gewoon echt spannend, met zijn allen gekeken naar de verkiezingsuitslagen. Valt dus reuze mee zoals je ziet.

    jos1985 op 12:43 10-jun-2010
    Heb niks, gewoon een tevreden klant die graag nog in lengte van jaren naar haar shoppie wil gaan omdat het er gezellig is en gelukkig ben ik daarin niet de enige.
    En ik hou er niet van als mensen onterecht anderen neer willen sabelen. Deze man vecht voor zijn zaak en voor zijn personeel en voor zijn klanten. Mag hij, het is zijn toko!
    Wat maak jij toch graag vervelende opmerkingen die nergens op slaan. Knap hoor.

    Geplaatst door moosje op 20:30 10-jun-2010
  • @Geplaatst door moosje op 20:03,

    "Wat jij bedoeld staat in een boek en jawel zelfs op CD, door v Schaik zelf opgenomen"

    Ja dus, doet dat wat af aan de feiten omtrent crimineel gedrag,lijkt mij niet al neem je 10cd's op smokkel blijft smokkel en dan ben je in mijn ogen gewoon een crimineel,maar jij praat dat blijkbaar graag goed en brengt dat dan vervolgens over op je kind(eren).....geeft hoop voor de toekomst.

    Geplaatst door Bill.Duin op 22:25 10-jun-2010
  • @Bill D. Alsof dit verhaal allemaal nieuw is zeg. Vrijgesproken, straf uitgezeten of wat dan ook, je kunt mensen die een keer de fout in zijn gegaan niet steeds blijven afzeiken. Want dat is het enige doel kennelijk. Als er iets niet ok was dacht jij dan echt dat die coffeeshops nog open waren? Kom nou toch, ik had je wijzer ingeschat.

    Geplaatst door moosje op 22:31 10-jun-2010
  • Precies @Moosje

    "of wat dan ook"

    Dat is dus jou grens, ik begrijp je nu volkomen.

    Geplaatst door Bill.Duin op 22:50 10-jun-2010
  • Bill.Duin op 22:50 10-jun-2010

    En dan ga je nu ook vertellen wat je bedoeld?

    Geplaatst door moosje op 23:11 10-jun-2010
  • @moosje, alle reacties.
    De feiten :
    In Frankrijk is van Schaik vrijgesproken omdat hij een deal had gemaakt met de Franse justitie, Nol verlinkte z'n medesmokkelaars en mocht naar huis en z'n "vrienden" konden jarenlang wegrotten in de Sante gevangenis te Parijs.

    Nol van Schaik heeft vervolgens uit pure hebzucht een gezin in hun woning overvallen en vastgeketend aan de verwarming.
    Nol heeft dit toegegeven in eerdere reacties op artikelen.

    Over de rest van zijn daden nog maar te zwijgen.

    Hoe is het mogelijk dat zo'n iemand een vergunning heeft voor een koffieshop waar ook jonge mense komen.
    Wel, de ingewijden in het wereldje weten hoe het systeem werkt, je geeft wat en krijgt wat.

    @moosje ,blijf lekker deze fijne man verdedigen er zijn immers ook nog steeds mensen die in de onschuld van Joran blijven geloven.

    Waar waren je jonge kinderen trouwens toen je de VK uitslagen in de koffieshop s 'avonds / snachts zat te bekijken.
    Je had ze toch niet bij je hoop ik.

    Geplaatst door jos1985 op 23:23 10-jun-2010
  • Aha Jos, nu is het duidelijk.

    Jij 'vindt' Nol van Schaik crimineel. Dat is wat anders dan dat hij dat ook is volgens de wet.

    @Bill, jij weet denk ik niet wie mijn vrienden zijn. Iemand aanspreken op moddergooien is wat anders dan iemand verdedigen.

    Geplaatst door K. Daver op 23:40 10-jun-2010
  • jos1985 op 23:23 10-jun-2010
    Ha, nu wordt het weer herkenbaar, als het verbaal niet lukt gaat hij met modder gooien.. mijn prive leven gaat jou geen ene reet aan en heeft met dit topic geen donder te maken. Kennelijk heb je een probleem met de man, nou ik toevallig niet. Vind het een toffe vent en is niks mis mee.
    Ja hij heeft een grote mond als het om zijn zaak en leven gaat. Zou jij dat niet doen? Hypocriet is dat naar mijn mening.

    Bei de wee: jij bent het voorbeeld van de
    favoriete schoonzoon zeker... zegt nooit iets dat niet ok is, heeft altijd alle regeltjes opgevolgd als een braaf jongetje...

    Geplaatst door moosje op 00:06 11-jun-2010
  • @moosje op 00:06 ,
    Het had even een paar reacties nodig om je te prikkelen maar nu komt je ware karakter te voorschijn.
    Je schrijfstiijl veranderd meteen van onderlegd,zoetsappig en sociaal in denigrerend ,asociaal en heeft kenmerken van borderline.

    En ja ,ik ben de favoriete schoonzoon , hardwerkend, geen strafblad, rook,blow en drink niet en altijd correct en hulpvaardig voor de mensen die ik lief heb.
    Daarentegen ben ik streng doch rechtvaardig tegen de mensen die mijn geliefden en mij te na komen.

    Geplaatst door jos1985 op 00:30 11-jun-2010
  • @Jos1985: slaap lekker.

    Geplaatst door moosje op 07:58 11-jun-2010
  • Jos,je bent lachwekkend.

    Geplaatst door Lynx op 09:09 11-jun-2010
  • Dat Van Schaik zijn blowende klanten moet bewegen om hun stem uit te brengen, zegt al meer dan genoeg zou ik zeggen.

    Dat ze het maar snel vrij mogen geven. Laat iedereen zich maar een ongeluk roken en zuipen. Kan er niet mee zitten.

    Laten ze maar eens beginnen met het stopzetten van uitkeringen voor al die pretmakers. Als het dan allemaal niet zo gevaarlijk is, vraag ik me af waarom we als het fout gaat wel financieel op moeten draaien voor deze losers.

    Geplaatst door manwijf op 10:38 11-jun-2010
  • manwijf op 10:38 11-jun-2010
    Waarom toch iedereen op een hoop gooien?
    Er zijn er toch echt meer dan genoeg die zich het schompes werken voor hun salaris.
    Stereotiepjes neerzetten is zo makkelijk en zo goedkoop. Blowers zijn er in alle lagen van de bevolking van 18 tot 88 (onder de 18 tel ik niet mee, dat mag gewoon niet en ook ik vind dat die leeftijdsgrens nodig is).
    Je vergist je echt in de klanten die in de shop komen. Er komen nog steeds veel mensen voor Medi-wiet en als het aan het CDA ligt mogen die hun pijnstilling op straat gaan scoren ipv veilig en vertrouwd in hun coffeeshop. Die persoon weet niet of hij goede kwaliteit krijgt en of er geen troep tussen zit. Want die zieke persoon is er gewoon van afhankelijk om de dag leefbaar te maken.
    Men kan wel gaan zitten vitten om de recreatieve roker maar die medische roker is er ook nog. EN de recreatieve roker veroorzaakt geen overlast, dat doen de jongeren die niet mogen roken. En die daarom dus in parkjes en op pleintjes gaan zitten met zijn allen. Maar daar kunnen de klanten van de shops niet verantwoordelijk voor zijn.
    De een drinkt een borrel, de ander rookt wat, de volgende is gek op paprika chips en papat. Allemaal niet zo heel gezond maar ieder zijn meug..

    Geplaatst door moosje op 18:18 11-jun-2010
  • Als mensen willen blowe moeten ze dat zelf weten. En ja voor pijn bestrijding is het geweldig maar er zijn de laaste tijd te veel berichten van kneusen, die onder invloed van cannabis weed hasj waren endan dingen gedaan hebben die verschrikkelijk waren. Dus dat kunnen 2 dingen zijn of ze liegen allemaal of het komt echt daardoor. Ik gok op hat laaste

    Geplaatst door AnitaBakker op 21:10 11-jun-2010
  • Mensen die blowen hebben vaak een slap karakter, door sporten en gezond leven voel je jezelf veel lekkerder, daar kunnen geen drugs o.i.d. tegen op.
    Mensen die blowen houden er ook vaak een ongezonde levensstijl op na en gaan eerder dood.
    Daar is de regering wel weer blij mee ,dat dan weer wel.
    Ik zelf sport 7 dagen in de week en als ik dan in de buurt (parkwijk) om me heen kijk hoe de jongeren blowend en patat etend rond hangen dan ben ik blij dat ik discipline in mijn opvoeding heb mee gekregen.

    Geplaatst door Mo Rasoel op 22:00 11-jun-2010
  • En wat heeft de actie nou opgeleverd behalve dan dat de snuivers de aandacht hebben gehad?

    Geplaatst door koelekikker op 23:05 11-jun-2010
  • Het door van Schaik gevreesde kabinet voor de vrijheid (van de meerderheid ten koste van de minderheid) heeft nu een meerderheid, het heeft dus niet genoeg opgeleverd. Maar de Haarlemse blowers kun je dit niet kwalijk nemen.

    Geplaatst door Jeroentje op 23:13 11-jun-2010
  • koelekikker op 23:05 11-jun-2010
    Toch maar even opnieuw lezen of wat naslagwerk doen. Wiet wordt niet gesnoven kk.

    Geplaatst door moosje op 00:05 12-jun-2010
  • moosje op 00:05 12-jun-2010,,Nee naslagwerk is niet nodig,ik heb mijn visie op die rotzooi,maar dat terzijde,nogmaals dan de vraag,wat heeft de actie opgeleverd,daar gaat tenslotte dit artikel over.

    Geplaatst door koelekikker op 00:24 12-jun-2010
  • @koelekikker: zeg dan ook geen snuivers want dat is toch niet zo nodig.

    En wat het heeft opgeleverd: zowiezo een groep mensen die van hun stemrecht gebruik hebben gemaakt, iets dat ze soms nog niet eerder hadden gedaan en dat is altijd goed.
    De shops waren pas in de avond weer open en de klanten die dus voor die dichte deur stonden wisten zodoende ook wat zij moesten gaan doen. Ik weet niet wat zoiets opleverd maar we hebben in ieder geval datgene gedaan wat we moesten doen. Stemmen, net als ieder ander en opkomen voor je rechten. Ik persoonlijk vind het jammer dat alleen in Haarlem bijna alle shops dicht waren. Als die sluiting landelijk beter was opgepakt (er blijven er toch veel die liever niet een dag geldverdienen inleveren maar die vergeten dat als de verkeerden aan de macht komen ze straks helemaal dicht kunnen) had dat nog wel eens een paar stemmen voor de PVDA op kunnen leveren dus wie weet wat het had kunnen "opbrengen".

    Geplaatst door moosje op 00:52 12-jun-2010
  • @kk: Tja, sorry. Je weet dat ik niet op jouw favo partij stem.

    Geplaatst door moosje op 00:53 12-jun-2010
  • @moosje op 00:53
    Jij en het HD maken het verhaal veel groter dan het is.
    Ten eerste gaat het de coffeeshopeigenaar uitsluitend om z'n inkomsten,geldelijk gewin dus.
    Ten tweede geeft het wat aan over de types die in de koffieshop komen, ze moeten onder begeleiding naar de stembus anders gaan ze niet, dus geen zelf initiatief (door blowen?)
    En ten derde, ik heb het NOS filmpje op de site van Nol gezien en daaruit blijkt dat er slechts enkele mensen aan de actie mee hebben gedaan,dus amper repons.

    Conclusie; een opgeblazen artikel waarvan de koffieshopeigenaar denkt ,bedankt voor de gratis reclame.

    Geplaatst door Mo Rasoel op 10:20 12-jun-2010
  • Geplaatst door Mo Rasoel op 10:20 12-jun-2010

    Ten eerste: Ik maak niets groter, het HD plaatst en ieder is vrij te reageren. En dat recht is er gewoon.
    Ten tweede: De eigenaar is niet de enige die zijn brood verdiend, de personeelsleden willen ook graag hun werk houden. En hij wil zijn zaak niet alleen houden maar er zijn gewoon veel mensen die cannabis gebruiken en omdat jij anders denkt of een andere mening hebt houd dat niet in dat gebruikers van cannabis slechte mensen zijn. Daarbij zijn er vele mediwiet klanten. Een van die klanten is een Ierse meneer die door een aantal ongevallen niet meer pijnloos door het leven kan. Met cannabis kan hij dat wel maar mediwiet in Ierland is een lachertje en daar is de man dus niet goed af. Die is hier komen wonen om nog een beetje de deur uit te kunnen. Als hij niet kan gebruiken (hij rookt het niet hij gebruikt een vaporiser in de shop)ligt hij met enorm veel pijn op bed en kan niet functioneren, kan dat bed dan niet eens uit.
    Ten derde: De NOS wilde graag filmen dat de shop ook daadwerkelijk dicht ging. Dus filmen ze dat. Dat er een kleine groep naar het stemburo daar gaat is omdat A: de meesten toch gewoon werken overdag en B: omdat de meesten gewoon naar hun eigen stemburo gingen. De bedoeling is niet geweest om massaal naar hetzelfde stemburo te gaan. Doel was shop dicht zodat mensen gestimuleerd werden toch te gaan stemmen en ze te wijzen op de risico's van niet stemmen.

    Conclusie: niets van wat jij schrijft heeft met de waarheid te maken. Jij hebt er een probleem mee dat het HD die artikelen plaatst maar die journamist komt echt niet onder dwang om een verhaal te schrijven. Heb je daar moeite mee zeg dat dan tegen de schrijver.

    Geplaatst door moosje op 12:29 12-jun-2010
  • @moosje, fijne handel, die wiethandel.

    De schietpartij in een woonwagenkamp in Breda die woensdagavond het leven kostte aan een jongen van 12, houdt mogelijk verband met een hennepkwekerij. De daders, die de woonwagen doorzeefden met kogels, zouden het wellicht op de vader van het slachtoffer hebben voorzien, zeggen buurtbewoners vrijdag in het AD.

    Rond 23.00 uur kwam er volgens een omwonende een busje bij het woonwagenkamp aan. Er stapten zeker zes gemaskerde mensen in het zwart uit. Ze liepen naar een woning en openden het vuur met automatische wapens. Ramen en muren werden doorzeefd. De daders, met dichtgetapete broekspijpen tegen verspreiding van sporen, vertrokken.

    De vader sliep op de bovenverdieping, maar de jongen op de begane grond werd meerdere keren in zijn buik geraakt. Hij overleed in een ziekenhuis.

    Buurtbewoners denken dat er mogelijk een verband is met een grote hennepkwekerij die woensdag in Etten-Leur werd ontmanteld door de politie na een anonieme tip. Er werden tienduizend planten en een miljoen stekjes gevonden. Vijf Bulgaren zijn aangehouden.

    http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3129927.ece/_Fatale_beschieting_woonwagenkamp_om_wiet_.html


    Geplaatst door jan mdka op 16:33 16-jul-2010
  • @jan mdka, dat is dan ook de reden dat de teelt snel gereguleerd gelegaliseerd moet worden,dan zijn illegale kwekers niet meer nodig,en dan zullen dit soort zaken zoals die schietpartij ook afnemen en uiteindelijk ophouden.

    Geplaatst door Lynx op 17:17 16-jul-2010
  • @Lynx
    Natuurlijk, laten ze er nog maar een paar doodschieten des te sneller wordt die hele handel dus gelegaliseerd...........

    Gaat natuurlijk nergens over.

    Als ze de daders hebben, gewoon levenslang opsluiten en dan het liefst nog in een gevangenis ergens in Peru ofzo.

    Geplaatst door AdAnAc op 17:26 16-jul-2010
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Ladderwagen onontbeerlijk in Schalkwijk (uitleg)
Poll
Eens (82%)
Oneens (18%)
Totaal aantal stemmen: 460
advertenties

Top 5 energie (tip)

advertenties