sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 03 september 2010

Erik de Vlieger meldt zich voor Stadion Oostpoort

  • Gepubliceerd op 18 februari 2009, 18:28
  • Laatst bijgewerkt op 18 februari 2009, 18:48
haarlem - 

Hoe definitief is definitief? De inkt van de finale streep door de plannen voor Stadion Oostpoort is nog niet droog of een oude bekende uit de Haarlemse stadionsoap meldt zich.

Het is niemand minder dan Erik de Vlieger, de ooit gevierde zakenman bij wie het hele idee voor een nieuw stadion twaalf jaar geleden begon.

Een kort briefje heeft hij gisteren naar de wethouder sportzaken doen uitgaan, vertelt hij. Een kort maar niet te mis verstaan briefje: 'Bij deze bied ik wederom aan deze ontwikkeling ter hand te nemen en zoals ik eerder al heb gedaan, Oostpoort op de kaart te zetten'.

Hij is boos. ,,Het is een schande dat de huidige ontwikkelaar dit project laat lopen. Vanaf het begin is duidelijk geweest dat dit een moeilijk project was. Maar er is ondertussen wel heel erg veel geld verdiend aan de ontwikkeling van onder meer de kantoortoren Oostpoort. Dan kun je nu niet weglopen. Voor mij is duidelijk: 'Watjes lopen weg, echte kerels blijven staan.'''

Inloggen
Reacties
  • En zo zijn we weer terug bij het begin......

    Geplaatst door Lynx op 18:45 18-feb-2009
  • Eric de Vlieger, ach laat maar waaien.

    Geplaatst door Vleugelmoer op 19:01 18-feb-2009
  • 1,2,3 zie jij wat ik...je geloofd je ogen haast niet... alle kinderen dansen hand in hand in de wereld van K3

    Geplaatst door Fijne Kerel op 19:11 18-feb-2009
  • het zou natuurlijk wel heel mooi zijn als meneer de Vlieger zelf komt afmaken waar hij zelf jaren geleden aan begonnen is. Maar eert zien en dan geloven, na de soap van de afgelopen maanden juich ik niet meer te vroeg. Hopelijk is het dit keer geen dooie mus maar een MUG die springlevend is.

    Geplaatst door 2mbHet op 19:20 18-feb-2009
  • Tja e we stemmen bij de volgende keer NIET meer op de SP. Dat lijkt me nu wel duidelijk

    Geplaatst door Fijne Kerel op 19:32 18-feb-2009
  • Ontwikkelen is niet bouwen, maar toch is het een begin. Hoop en moed houden en bouwen!

    Geplaatst door Joost Broekman op 19:40 18-feb-2009
  • Ben benieuwd wanneer witaapje weer met zijn stomme gelul komt....

    Geplaatst door Nol. op 20:23 18-feb-2009
  • De Vlieger was idd degene die zich sterk maakte voor het nieuwe stadion.
    Ben benieuwd hoe het nu weer gaat ....

    Geplaatst door Hoofddorp op 21:28 18-feb-2009
  • tja. Nou ik zie het over 15 jaar wel weer...

    Geplaatst door Fijne Kerel op 21:39 18-feb-2009
  • Eric Icares keert als een feniks uit een diep persoonlijk dal, en gaat recht op zijn doel af. Go go go Eric, de steun volgt vast.

    Geplaatst door Witlof op 22:17 18-feb-2009
  • Puff ja en wat nu,de Vlieger ziet de miljoenen voorbij vliegen,maar is hij wel nog een echt kandidaat om rekening mee te houden,hij weet wel hoe je geld moet verdienen en hoe je moet betalen

    Geplaatst door Daan op 22:21 18-feb-2009
  • Ik dacht dat de laatste aflevering van deze soap geweest was maar zie daar er, komen nog wat extra afleveringen . De afloop is dus nog niet te voorspellen en kan nog erg verrassend zijn.
    Kom op HFC Haarlem ,,,nog even volhouden..

    Geplaatst door Kick Smit Stadion op 23:15 18-feb-2009
  • 12 jaar......12 jaaar......heeft er ooit iemand de regie gehad? De gemeente Haarlem in elk geval niet zo lijkt het.

    Geplaatst door Marco op 23:22 18-feb-2009
  • Zonder ERIK komt er nooit een nieuw stadion!

    Hartelijke groeten van Cees de Vries, Partij Spaarnestad.

    Geplaatst door Cees de Vries op 23:32 18-feb-2009
  • Ik vertrouw geenéén malloot van welke politieke partij dan ook !!!!!!!!

    Geplaatst door Hoofddorp op 23:47 18-feb-2009
  • Dus ook Cees niet !!!!!!!

    Geplaatst door Hoofddorp op 23:48 18-feb-2009
  • Het land is in een diepe recessie. Lekker belangrijk om je druk te maken om een nieuw stadion.

    Geplaatst door Arturius op 00:05 19-feb-2009
  • De bouw van zo'n stadion met alles wat er bij komt levert anders flink wat arbeidsplaatsen op hoor arturius.Geen betere manier om de recessie te bestrijden dan door grootschalig te investeren. Maar of meneer de vlieger hier nu de man voor is.......ik betwijfel het ten zeerste
    Ik vrees dat hij niet eens door de BIBOB toetsing heen komt.

    Geplaatst door Lynx op 00:12 19-feb-2009
  • Het is mij de afgelopen jaren wel duidelijk geworden dat er zowel met als zonder De Vlieger er geen stadion komt. Hij weet het allemaal leuk te verkopen en zichzelf er aan te koppelen, maar van zijn zaken is naast het stadion bar weinig overeind gebleven tot wettelijke ongeregeldheden aan toe. Een stadion vraagt om een stabiele fundering, die is er niet.

    Geplaatst door velsen op 00:14 19-feb-2009
  • Een volk in nood! Geef ze brood en spelen, nu het brood nog.

    Geplaatst door H Sloos op 00:21 19-feb-2009
  • Ik snap er niks van. Erik zei gisteren nog dat hij een vliegtuig was.

    Geplaatst door Joop Haan op 04:27 19-feb-2009
  • Erik meldt zich voor stadion Oostpoort? Verrek gesloten

    Erik dacht zeker dat hij het al had gebouwd.

    Geplaatst door Peter op 07:56 19-feb-2009
  • Erik kan HFD mooi sponsoren en dat is hard nodig. Al met al is het nu zaak dat B&W snel duidelijkheid geeft welke scenario's er zijn, wat ze kosten en wat dit betekent voor club, gemeentekas, Fortress en vooral de ontwikkelingen in Haarlem-Noord en Zuiderpolder. CDA is altijd voor breedte en topsport geweest en we willen nu duidelijkheid voor club en toekomst stadion van B&W incl wat het kost. Persoonlijk deel ik de mening in krant dat de likje verf opknapactie geen oplossing biedt.
    Wat ons betreft zullen we in lijn met CDA rapport stedenbeleid pleiten voor gezinswoningen met tuin in de Zuiderpolder in een echt groene (eco)wijk, want aan huizen met tuin is in Haarlem echt een ernstig tekort. Laten we hopen dat we deze wijk echt kunnen richten op de middenklasse en kijken of deze opbrengsten dan een deel van stadiondebacle kunnen opvangen. Ik hoop dat voor Zuiderpolder een ruime groene woonwijk met echt parkachtige uitstraling een optie zou moeten zijn en zo scheppen we ook nog een aantrekkelijke stadsentree.

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 09:02 19-feb-2009
  • @Cees-Jan dit ben ik helemaal met je eens. Begrijp je ook dat de gemeente overkomt als een Dafje met een kapotte koppelingsplaat?

    Geplaatst door Marco op 09:05 19-feb-2009
  • @ Marco. Daf is een mooi merk en had liever Trabant gehad, maar ik snap wat je bedoelt. Het heeft allemaal veel te lang geduurd en ik vrees dat ook schadeclaims van gemeente aan Fortress ook wel eens kunnen sneuvelen net als misschien claim club aan gemeente. Dit is ook allemaal negatieve energie terwijl er nu klip en klaar een plan met diverse duidelijke scenario's incl kosten moet komen waarop de raad kan kiezen!

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 09:09 19-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, ken jij het contract met Fortress en staat er een boeteclausule in? Wat me verder opvalt is dat men (Zowel inwoners van Haarlem als Gemeente) oogkleppen op lijkt te hebben en men alleen focust op het stadion. Het stadion is aanjager van het plan oke, maar er hangt veel meer vanaf! Woningbouw etc.

    Geplaatst door Marco op 09:24 19-feb-2009
  • @ Marco. Er staat zeker een clausule in, maar ja hoe zit het als ook gemeente niet alles 100% goed heeft gedaan. Laten we raadsstuk van college maar even afwachten. Tja CDA steunde stadionplan altijd onder voorwaarde dat er dus een mooie nieuwe woonwijk in Noord kwam en dat is nu ook grotendeels voorbij helaas. Je moet nu redden wat er te redden valt en dit zijn de plekken waar je nog woningen kan bouwen. Bouw nu iets waar echt een tekort aan is en dat zijn gewoon gezinswoningen met een tuin. Er zijn teveel appartementen die op de rol staan.

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 09:33 19-feb-2009
  • @Cees-Jan, als de gemeente niet alles 100% heeft gedaan dan moet er gedacht worden aan een motie van wantrouwen of wellicht verder dan dat.

    Geplaatst door Marco op 09:54 19-feb-2009
  • Erik. Je bent net als vallende ster voor Maarten Divendal.En nu snel een de wens uitspreken om het te realiseren.Ik heb daar heel veel vertrouwen in met Erik.TopTopTop.

    Geplaatst door brug op 12:02 19-feb-2009
  • Ik maak hieruit op dat Erik de Vlieger back in business is.
    Mijn zegen heeft hij, 100%.

    Geplaatst door santje op 12:33 19-feb-2009
  • @ Marco. Eerst willen we alle informatie en consequenties en pas daarna trek je dit soort forse conclusies. Duidelijk is wel dat B&W zoals ze zelf al schrijven dringend de regie naar zich toe moeten trekken en ons dan uitgebreid moeten informeren over alle ins en outs.

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 13:05 19-feb-2009
  • Heb Willem Holleeder zich niet Gemeld als toekomstige Geldschieter voor het te bouwen Voetbalstadion!

    Geplaatst door sjaaltje13 op 13:13 19-feb-2009
  • What goes around comes around. Wat veel negatieve reacties trouwens.

    Geplaatst door exhaarlemlover op 14:00 19-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, ik zeg ook als blijkt dat. Maar de tijd van langzaam evalueren is nu wel voorbij m.i.

    Geplaatst door Marco op 14:01 19-feb-2009
  • Waarom geeft Haarlem de Vlieger geen kans? Hij bouwt per slot van rekening ook in Portugal een voetbalstadion. Niet dat bekrompen gedoe. Laat er een goed onderzoek op los. Als dan alle kaarten goed en wel op tafel ligen aan de gang met de Vlieger. Het is goed voor de stad en voor de plaatselijke economie. Dat onderzoek hoeft geen jaren te duren, dat kan best snel, dus waar wachten we op.

    Geplaatst door Klaas Kallenbach op 14:13 19-feb-2009
  • HFC Haarlem heeft helemaal geen stadion probleem. Het stadion aan de Jan Gijzenkade is nog goed. Vraag maar aan Henk Kesler. Die zei 2 weken geleden nog in de krant dat Haarlem een uitstekend stadion heeft. De KNVB heeft het in elk geval nooit hoeven afkeuren. Dat is bij een andere club nog wel eens anders geweest. Dus geef De Vlieger een kans. Nee heb je, ja kun je krijgen.

    Geplaatst door Bild am Montag op 15:40 19-feb-2009
  • Als deze mijnheer nu eerst eens de club een handje gaat helpen en de rode cijfers een beetje flink wegpoetst. Ik denk zo maar dat dat wel eens een grote omslag kan zijn.

    Geplaatst door Fijne Kerel op 22:57 19-feb-2009
  • Yes, hij is terug. net op RTV Noord Holland gehoord. Erik de vlieger!!! laat deze man die al zoveel voor de stad haarlem heeft gedaan nu aan het werk gaan met alle mogelijke steun. Hij weet als geen ander wat goed voor de stad is immers in 203 was hij nog diegene die uit handen van Burgemeester Pop de gouden erespeld van Haarlem opgespels kreeg. Dit voor alles wat hij voor haarlem gedaan heeft.

    Geplaatst door Henk Barnhoorn op 09:39 20-feb-2009
  • Is die De Vlieger wel helemaal te vertrouwen?
    Ik breng hem nog steeds in verband met allerlei louche zaakjes.
    Afpersing en bedreiging.
    Alvorens met hem in zee te gaan, zou ik eerst een grondig onderzoek doen naar de huidige levenswandel van deze meneer.

    Geplaatst door Hanne op 09:53 20-feb-2009
  • Tja Hanne. Dat is zoiets als iemand op een slinkse wijze een lening aansmeren en jaren te laten betalen (DSB bank). Dat lijkt me duidelijk toch?!

    Geplaatst door Fijne Kerel op 09:55 20-feb-2009
  • er lopen nog strafzaken tegen de heer de Vlieger, en volgens mijn bescheiden mening kom je dan niet door de BIBOB procedure heen, een verdenking is immers al genoeg.

    Geplaatst door Het-Orakel op 10:06 20-feb-2009
  • @Fijne Kerel: wat een onzinnige vergelijking! Je kon het natuurlijk weer even niet laten. ;-)

    Geplaatst door Hanne op 10:15 20-feb-2009
  • diefstal is diefstal Hanne

    Geplaatst door Fijne Kerel op 15:25 20-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen @Cees de Vries, Ik heb het al eens eerder gevraagd maar ik krijg er maar nooit antwoord op. Zouden jullie mij kunnen vertellen wat de volgende zaken de gemeente hebben gekost?

    1) Stadsschouwburg
    2)Patronaat
    3)Philharmonie
    4)Pim Mulier Honkbalstadion

    Geplaatst door Marco op 16:26 20-feb-2009
  • maar wel graag afzonderlijk.

    Miljoenen voor de schouwburg omdat (vaak niet eens Haarlemmers) naar Youp van het Hek willen kijken. Nou kan ik mee inkomen.
    Patronaat kunnne hoeveel mensen in op 1 avond?
    Philharmonie is een vooruitgang voor heel de stad, maar aan een kaartje komen om met me dochter naar KUS te kunnen zit er niet in.
    Honkbal stadion. Tja om de A status te houden moet er wat gebeuren.

    Voetbalstadion. Tja daar komen nu ergens tussen de 1500 en 2000 mensen op een voetbal avond en om het stadion niet af te keuren moet er geld op tafel komen. Maar er zal wel een brug gebouwd moeten worden....

    Geplaatst door Fijne Kerel op 18:06 20-feb-2009
  • @Fijne Kerel: niemand wordt gedwongen een lening af te sluiten. Dat is een keuze. Je kunt een bedrijf niet verwijten iets aan te bieden.

    Persoonlijk heb ik liever een goed theater, een mooie luisterzaal en een tof poppodium. Ik kan prima zonder stadion. Nogmaals... da's persoonlijk.

    Geplaatst door Hanne op 19:04 20-feb-2009
  • @Hanne en als AZ een stadion zou hebben dat eigenlijk niet meer meekan?

    Geplaatst door Marco op 19:19 20-feb-2009
  • @Marco: Dan zou ook AZ daarvan de consequenties onder ogen moeten zien. Ik maak daarin geen onderscheid. Ik ben daarin een realist. Heb een hekel aan geldverspilling.

    Overigens wens ik een ieder een mooie avond: I'm off to the theatre...

    Geplaatst door Hanne op 19:37 20-feb-2009
  • Holleeder heeft een stadionverbod bij HFC Haarlem, denk niet dat ze op hem zitten te wachten. Maar wat mij betreft is hij van harte welkom.

    Ik weet best wat je insinueert, maar die vlieger gaat bij De Vlieger niet op.

    doei!

    Geplaatst door zomaarsomer op 20:31 20-feb-2009
  • @ Marco. Investeringen in cultuurpodia zijn lang geleden via kabelgelden gedekt, maar bij mijn weten moet je denken aan 70 miljoen of zo. Tja achteraf was dit too much voor financien van de stad, maar ja daar valt weinig meer aan te doen. En we hebben een prachtig cultuuraanbod en dit houdt onze stad natuurlijk sterk voor bezoekers. Onderschat deze economische effecten niet! Ik kan me heel goed voorstellen dat er veel vragen zijn waarom er zo weinig wordt geinvesteerd in HFC. Op zich was het logisch niet meer te investeren in oude stadion als je een nieuwe stadion bouwt, maar ja nu dit allemaal voorbij is, moet er wel snel wat gebeuren. Op zeer korte termijn komt dit plan naa buiten en raad moet dit zsm weten want club HFC heeft het erg moeilijk. Vandaag is er een goed gesprek geweest tussen enkele raadsleden en HFC en dit helpt enorm. In ieder geval het CDA wil snel klip en klare info, incl kosten en een duidelijk toekomstperspectief voor de club!

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 21:12 20-feb-2009
  • Wauw 70 miljoen! Dan te bedenken dat de architect nog niet eens tevreden was.

    Geplaatst door Bild am Montag op 22:12 20-feb-2009
  • Cees-Jan HFC is een ander club dan waar we het in deze discussie over hebben. Doe je vrienden van de CD de groeten....

    Geplaatst door Fijne Kerel op 23:10 20-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, dank voor de info. Daar ben ik de gemeente ook dankbaar voor want cultuur is ook belangrijk. Maar het artikel in het HD suggereert op zijn zachts gezegd dat mensen in de gemeenteraad hun persoonlijke voorkeuren laten meewegen in hun politieke keuze's. Dit is blijkbaar ook (uiteraard off the record) bevestigd. Ik hoop op een goed, constructief maar vooral SNEL gesprek en positief handelen want dit is -en dan druk ik me nog zeer vriendelijk uit- bepaald geen reclame voor de gemeente Haarlem. Zou ik nog mogen weten hoeveel er in het Pim Mulier stadion is gestoken?

    Geplaatst door Marco op 23:52 20-feb-2009
  • 'Dat de kosten van de cultuurpodia vanuit de verkoop van de kabel aan UPC zijn gedekt is een fabeltje. Was het maar waar. De opbrengst van de kabelverkoop was in 2000 107 miljoen gulden, nog geen 50 miljoen Euro. Uit het projectfonds dat met deze inkomsten uit de verkoop is gesticht zijn niet alleen de cultuur podia bekostigd. Voor de sport zijn daaruit de verbreding van het veld van geel-wit en de restauratie van de Houtvaart betaald, bij elkaar zo'n 5 miljoen.

    Voor de cultuurpodia is ten minste 25 miljoen uit de lopende begrotingen bekostigd (2 miljoen voor het vlakke vloer theater in de nieuwe energie is nooit door iemand opgemerkt.) De grote initiator in dit cultuur investeringsplan was wethouder Haverkort van de PvdA. Het is zijn persoonlijke verdienste dat er voor een kapitaal aan cultuurpodia dag en dagelijks staat niets te doen. Zo bezien is het een schandaal dat de Haarlemmers met terugwerkende kracht maandelijks met hun kabelabonnement bij UPC betalen voor de pleziertjes voor de 20% rijkste inwoners van Haarlem.

    Geplaatst door H Sloos op 00:08 21-feb-2009
  • @H Sloos, zeer interessante materie die u uiteen zet! Wat is 2 miljoen voor het vlakke vloer theater? Dat ken ik niet.

    Geplaatst door Marco op 00:20 21-feb-2009
  • @Marco; Voor het vlakke vloertheater : http://www.lichtfabriek.nl/page48/page60/page60.html Ik heb ook even uitgezocht wat het Pim Mullier stadion en hallen hebben bij elkaar zo'n 5 miljoen gekost. Daarvan zijn 3,75 miljoen in mindering te brengen voor grondverkoop en bijdrage CIOS. De overblijvende 1,25 miljoen zijn overigens ten laste gekomen van het projectfonds uit de verkoop van de UPC gelden.

    Geplaatst door H Sloos op 00:33 21-feb-2009
  • wie gaat er eigenlijk in voetballen in dat stadion, tegen die tijd is de fusie club haarlem-telstar al bezig met een fusie met veendam en moet het stadion nog oostelijker komen

    Geplaatst door van der ladt op 08:19 21-feb-2009
  • @H Sloos, hoe bedoelt u is de 2 miljoen euro voor het vlakke theater nooit opgemerkt?

    Geplaatst door Marco op 10:51 21-feb-2009
  • @ Marco. Pim Mulier stadion is ook deel van hele opknappen Pim Mulier sportpark wat dringend nodig is. Net als investeren in Nol Houtkamp was dit dringend nodig. Er wordt gelukkig niet alleen in cultuur geinvesteerd en als je ziet dat er zo ruwweg gelukkig ook 60-70 miljoen naar realisatie nieuwe VMBO scholen gaat, wordt beeld alleen maar breder en genuanceerder, al is er nog steeds erg veel geld besteed aan cultuur.

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 11:54 21-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, In zoverre dat maar blijkt dat er voor Fc Haarlem zo goed als niets vanaf kan terwijl de club nooit wanbeleid heeft gevoerd. En hoe verklaar jij die 2 miljoen die naar vlakke theater is gegaan? Overigens is het Nol Houtkamp verhaal ook een voorbeeld van hoe de gemeente in gebreke is gebleven en de verenigingen met problemen heeft opgezadeld!

    Geplaatst door Marco op 12:05 21-feb-2009
  • CJP-- Opknapbeurt aan het sportpark Pim Mulier was hard nodig...leg uit. Voor wie dan en waarom zoveel. Tis niet zolang geleden dat er een wetra veld bij DSS/Kennemerland werd neergelegt. En helemaal niet zo lang geleden dat daar een heel nieuw softbalveld werd neergelegt met mooi dug outs (waarom niet bij Sparks Haarlem dat jaarlijks om het landskampioenschap speelt)

    CJP. Kun je me ook vertellen waar straks wordt opgeknapt (bv bij THB waar ze al jaren op een knap veld wachten) Oh nee natuurlijk we gaan Olympia Haarlem een heel nieuw complex geven. Honk, soft en voetbal in de marge

    Geplaatst door Fijne Kerel op 12:30 21-feb-2009
  • Wanneer komt er eens aandacht voor de voetbalcultuur? Het is jarenlang pappen en nat houden in de Haarlemse politiek. En het is een regelrechte schande dat er nu politieke partijen zijn die de vlag durven uit te hangen bij deze ontwikkelingen. Er zijn niet alleen miljoenen verloren gegaan, het is ook een ondermijning van een democratisch genomen raadsbesluit. Politiek, neem jullie verantwoordelijkheid, stop met modder gooien en de boel traineren en kom héél snel tot een structurele oplossing voor de club! Betaald voetbal leeft zeker wel onder de Haarlemse bevolking, laat zoiets moois niet zomaar kapot gaan en laat de club vol trots de naam van onze stad uitdragen!

    Geplaatst door Anton op 12:42 21-feb-2009
  • Is het niet zo dat ik ook aan het Pim Mulier stadion heb mee betaald omdat de provincie alle kosten op zich heeft genomen?

    Geplaatst door Bild am Montag op 12:52 21-feb-2009
  • @Anton, staande ovatie!

    Geplaatst door Marco op 12:57 21-feb-2009
  • @Anton. Prima. Hulde.

    Geplaatst door Otto op 13:04 21-feb-2009
  • BaM de provincie geeft alleen geld uit als er in amsterdam iets gebouwd moet worden.

    Geplaatst door Fijne Kerel op 13:37 21-feb-2009
  • @ Anton 5 stereen voor je reactie!

    Geplaatst door A. Noniem op 13:42 21-feb-2009
  • Dat makke met de sport in het algemeen en met voetbal in het bijzonder is dat men elkaar het licht in de ogen niet gunt. Toen de kadegelden werden verdeelt stonden de Haarlemse cutuurpodia schouder aan schouder. Samen met het flutargument van de creatieve stad, en de daaruit verwachten economische impuls hebben ze de pot leeggeplunderd.

    Als de verzamelde sport met eenzelfde samenhorigheid hadden geopereerd en hun plannen sociaal hadden ingebed (sport en sociale cohesie, gezondheidswinst etc.etc.) dan had de politiek heel anders beslist. Toentertijd streed ik met vele andere voor behoud van de Houtvaart, De concurrerende zwemverenigingen stuurden echter zonder enig probleem een brief naar de wethouder dat de Houtvaart wel dicht kon. Dit ten faveure van een nieuw overdekt bassin. Kijk,.. met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

    Geplaatst door H Sloos op 14:04 21-feb-2009
  • Wacht ik ben drukker en hou me daar mee bezig. Dus waarom zou ik als verzamelde sport de gemeenteraad de ambtenaren en weet ik nog wie moeten uitleggen hoe je gelden dient te verdelen over projecten die het nodig hebben. Als ze dat zelf niet kunnen bedenken dan zitten ze op de verkeerde stoel...

    Geplaatst door Fijne Kerel op 14:51 21-feb-2009
  • @ Anton. Ik kan me in een groot deel vinden in je mening en ja het heeft zeker te lang geduurd. Voor ons was het nieuwe stadion Oostpoort

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 18:28 21-feb-2009
  • sorry er ging wat fout. Ik ga verder. Voor ons was het nieuwe stadion Oostpoort mede ivm grote sponsorkansen en locatie de kans om betaald voetbal voor HFC zeker te stellen.Ik vind het een regelrecht drama dat het zolang heeft geduurd en club nu in zwaar weer zit. Vrijdag jl hebben we een rondleiding gehad met bestuur van de club en ik ben me inderdaad totgeschrokken van onderhoudssituatie. College moet echt binnen paar weken klip en klaar een structurele oplossing vinden. Ik ben het niet eens met je mening dat politiek geen aandacht heeft voor sport want stadionplan Oostpoort heeft ook de nodige gemeentelijke investeringen gevraagd. Nu Oostpoort niet doorgaat gaat ook gemeente zeker voor 1-2 miljoen het schip in. Gemeente had gunstge voorwaarden gesteld wat betreft grond Oostpoort etc.
    @ fijne kerel. Als sporter op Pim Mulier en na bezoek Nol Houtkamp weet ik niet waar je het over hebt dat hier geen achterstanden waren. En er is meer dan voetbal, dat klopt.

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 18:34 21-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, ik bewonder je bereidheid tot uitleg elke keer! En ik ben het met je eens dat er ook op die sportparken iets moest gebeuren.

    Geplaatst door Marco op 19:35 21-feb-2009
  • Pim Mulier was prima te doen en kijk je naar achterstand dan hadden ze moeten kijken bij Sparks Haarlem en THB. Daar is pas achterstand.

    Geplaatst door Fijne Kerel op 19:40 21-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, bedankt voor je reactie. De aandacht is er misschien geweest, de werkelijke steun voor de voetbalcultuur zal nog moeten blijken. Ik vertrouw erop! Laat de Haarlemmers niet vallen, zodat wij nog vele jaren mogen genieten van betaald voetbal binnen de stadsgrenzen.

    Geplaatst door Anton op 20:05 21-feb-2009
  • CJP zou eigenlijk moeten zeggen: zoek het lekker uit met je betaald voetbal.Wij van de gemeente Haarlem steken geen cent in die profclub van jullie. Kijk naar Telstar, die vangen ook geen cent van de gemeente Velsen. En moet je zien welke krachten daar zijn los gekomen. Dat moet hier ook kunnen. De amateursporten cultuurinstanties etc. kosten ons al een breuk. De OZB gaat dit jaar met het geweldige percentage van 5% omhoog. Niet iets wat je graag elk jaar doet.Kortom toedeledokie met je HFC Haarlem. Dit heeft CJP allemaal niet gezegd. Dit zou ik maar als een meevaller beschouwen.

    Geplaatst door Bild am Montag op 20:44 21-feb-2009
  • Is ook niet nodig BaM. De club vraagt namelijk niet om geld en zoekt het ook zelf uit. Wakker worden gaarne.

    Geplaatst door Fijne Kerel op 23:46 21-feb-2009
  • Voor geïnteresseerden is het interessant de commissievergadering Ontwikkeling aanstaande donderdag om 20 uur bij te wonen.

    Geplaatst door Cees-Jan Pen op 15:31 23-feb-2009
  • @Cees-Jan Pen, bedankt voor de tip. Ik zal kijken of ik ondanks mijn drukke agenda hier tijd voor kan vrijmaken. Is er sprake van een serieus contact met Dhr.de Vlieger of is dit weer een soap?

    Geplaatst door Marco op 15:39 23-feb-2009
  • Ik kreeg vandaag het bericht door dat onze vrienden van FC Dordrecht wel een nieuw stadion krijgen. BAM gaat het bouwen. Volgens mij kunnen ze de tekeningen van Haarlem zo overnemen, en de naam hoeft ook niet eens veranderd te worden want het stadion wordt gebouwd op terrein Oostpoort.
    Hoe cynisch allemaal.

    Geplaatst door Wouter op 16:18 23-feb-2009
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

Stelling

Ladderwagen onontbeerlijk in Schalkwijk (uitleg)
Poll
Eens (82%)
Oneens (18%)
Totaal aantal stemmen: 460
advertenties

Top 5 energie (tip)

advertenties